RedhetIJssportcentrumEindhoven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie RedhetIJssportcentrumEindhoven.


Gast

#251

2015-04-25 07:02

Deze petitie heb ik ondertekend, omdat ik veel schaats. Eigenbelang dus. Maar ik vind dat een regio, die zich "De slimste van de WERELD" mag noemen, een volledig voorzieningenpakket, waaronder de ijsbaan, in huis moet hebben. Dat lijkt mij alleen al belangrijk, om de slimste mensen van de wereld te kunnen blijven aantrekken.

Gast

#252

2015-04-25 07:05

De vijfde stad van Nederland ZONDER IJSBAAN? Nee, dat kan echt niet, liever een ijsbaan dan van een koude kermis thuiskomen! Tip: een overdekte hal voor de 400-meterbaan zou het veel energie kunnen besparen en op de lange termijn goedkoper kunnen zijn. En het sluiten van de kleine baan buiten ook.

Gast

#253

2015-04-25 07:07

Sporten is gezond, en een ijsbaan hoort daarbij.

Gast

#254

2015-04-25 07:09

Dit kan absoluut niet schaatsbaan sluiten wat is er dan nog voor tieners te doen ! Alles afpakken wat men leuk vind eerst een buurthuis hier in gestel nu dit !!!!

Gast

#255

2015-04-25 07:12

Eindhoven als sportstad kan niet zonder een ijscomplex

Gast

#256 petitie ijsbaan Eindhoven

2015-04-25 07:22

Beleef veel plezier aan het schaatsen op deze (verouderde?) ijsbaan.

Ik zou het bijzonder triest vinden als deze verdwijnt vanwege financiën.

Eindhoven heeft de afgelopen jaren laten zien een bijzondere plaats in te nemen als het gaat om sport. Eindhoven moet zich diep schamen als het deze ijsbaan sluit.

Louis van Grinsven


Gast

#257

2015-04-25 07:23

Omdat het belangrijk is dat kinderen leren schaatsen. Het zit in de Nederlandse cultuur en dat moet behouden. Het is dus van belang dat de ijsbaan in Eindhoven blijft zodat ook de kinderen uit de omgeving kunnen schaatsen. Daarnaast is het van belang dat volwassen die veel plezier beleven aan de sport ook kunnen blijven schaatsen. Het levert een significante bijdrage aan de gezondheid en welzijn van de mensen in en rond Eindhoven. Ik vind het schandalig dat Sportstad Eindhoven dreigt de ijsbaan te gaan sluiten. Vergeet niet dat Ireen Wust en ook Marianne Vos hier hun eerste stappen hebben gezet in hun mooie lange en sprotieve carriere. Recente toppers als DaiDai Ntab en Martijn van Oosten hebben ook hier hun basis gelegd. Laten we dit alstublieft voortzetten en de vereniging IJCE niet de nek om draaien!!

Gast

#258

2015-04-25 07:28

Heel bijzonder om in "de nationale sportweek" een petitie te moeten tekenen omdat er volgens de wethouder van sport geen toekomst is voor ijssporten in Eindhoven !!

Gast

#259

2015-04-25 07:44

Omdat iedereen in Ehv is opgegroeid met de ijsbaan en nog steeds wordt er met veel plezier van gebruik gemaakt!!!!!

Gast

#260

2015-04-25 07:49

Behoud van deze sportfaciliteiten voor de inwoners van Eindhoven en onze kinderen!

Gast

#261

2015-04-25 07:56

omdat mijn vrouw en ik daar wekelijks gaan schaatsen met 2 kleinkinderen

Gast

#262

2015-04-25 07:58

Omdat er weer een sportaccomodatie voor jong en oud verdwijnt, waar is Eindhoven in godsjammerlijk mee bezig

Gast

#263

2015-04-25 08:03

Heerlijk om te kunnen schaatsen

Gast

#264

2015-04-25 08:05

Al 22 jaar zet ik mij als vrijwilliger in voor het ijshockey binnen Eindhoven en de NIJB. Als Erevoorzitter van Eindhoven Kemphanen Jeugd ben ik van mening dat deze sport niet van de beoefenaars, jeugd-, recreatie- en competitiespelers, mag worden afgenomen.

Gast

#265

2015-04-25 08:09

Eindhoven pretendeert een metropool- cq centrumgemeente als Brainport te zijn, veelzijdig bloeiend en aantrekkelijk gebied voor expats en mensen uit de vreemde. Ze krijgen als centrumgemeente extra rijksgelden om die taak in te vullen. Kapitalen worden er aan organisaties als Capital D , MU, Van Abbe en popcentrum Effenaar alsmede Plaza-NatLab uitgegeven. Nieuwbouw is zelden een probleem dan. Parkeergarages konden ze niet rendabel maken. Na afstoting Q-Parks is dat ineens lucratief ? Ze kunnen het gewoon niet, gezond exploiteren. Maar kapitaalvernietiging is zo onverstandig. Geef ruimte aan breedtesport en ijshockeyclubs. Velen hebben daar plezier aan. Bestrijding verzucht en alsmaar dikker en ongezonder worden mag tientallen miljoenen kosten Nou dit instandhouden is heel praktisch. Gezonde sportbeleving voor velen. Zet het eens aan tegen opknappen vsn een voorpui van huurgebouw Muziekcentrum a raison van 10 miljoen. Wat gaat er jaarlijks bijgepast worden aan entreekaartje Van Abbemuseum ? Kom op mensen. 800 miljoen per jaar om te spenderen. Doe daar verstandige zaken mee zoals ijspret voor liefhebbers. Voor een bidbook maken tellen jullie dat vlot neer. Is gewoon weg. Voor nop. Maar dat is cultuur ja, geen breedtesport. Regel het anders met dat ijsstadion.

Gast

#266

2015-04-25 08:11

Omdat op de eerste plaats sporten gezond is. En in het bijzonder voor mij schaatsen. En de schaatsbaan heeft ook een regiofunctie en misschien dat er op die manier overlevingskansen zijn. Het zou super jammer zijn als deze verdwijnt

Gast

#267

2015-04-25 08:12

Ik vind het belangrijk dat de ijsbaan blijft bestaan,vooral voor de jeugd

Gast

#268

2015-04-25 08:29

Omdat dit weer een voorbeeld is van de verkeerde weg waar onze maatschappij heengaat: financieel rendement gaat boven welzijn.....het einde van onze beschaving!

Gast

#269

2015-04-25 08:29

Het komt alleen de gemeente ten goede, want hun kas wordt hiermee gespekt om weer uit te kunnen geven aan onzinnig dure prestigeprojecten. De overige gevolgen zoals het omzetverlies voor Rono-sport, die sinds jaar en dag heel schaatsend Eindhoven en omstreken voorziet van goede schaatsen met een geweldige service, worden door de gemeente niet gevoeld! Ook verschillende clubs verbonden aan de ijsbaan zijn ten dode opgeschreven!

Gast

#270

2015-04-25 08:41

Omdat ik vind dat het sportaanbod in Eindhoven breed moet blijven. Het is belangrijk om zoveel mogelijk mensen de mogelijkheid te bieden om te sporten en gezond te blijven. Daarnaast is schaatsen één van de sporten waarin NL internationaal uitblinkt! Ik vind dat de gemeente meer zou moeten investeren in het promoten van de ijsbaan en op die manier de exploitatie rendabel te maken.

Gast

#271

2015-04-25 08:49

Eindhoven sportstad van Nederland. Hoe durven ze zo 'n slogan te gebruiken. Schaatsen zit in de genen van de Nederlander en als Maxima nog op zoek is naar de Nederlandse identiteit kan ze deze zien op de ijsbaan.

Gast

#272

2015-04-25 08:51

Maak al 25 jaar met het gezin gebruik van deze accomodatie als lid van de ijsclub Toer en Jeugd. Sluiting demotiveert jong en oud om meer te gaan bewegen!!!. Sluiting doet afbreuk aan de pretenties van de stad Eindhoven!!!

Gast

#273

2015-04-25 08:59

Omdat wij er met school naar toe zijn geweest

Gast

#274

2015-04-25 09:04

Omdat schaatsen in het algemeen en ijshockey in het bijzonder prachtige sporten zijn. Er zijn in Nederland (schaatsland) al veel te weinig ijsbanen. Dus de ijsbaan in Eindhoven sluiten is dus echt geen optie!!

Gast

#275

2015-04-25 09:05

Eindelijk een sport gevonden die ik ECHT LEUK vind... gaat de schaatsbaan wellicht sluiten... NEE!! Wat is Nederland nu zonder schaatssport? Ook geen alternatieven in de regio dus dat betekent gewoon het einde van mijn geliefde hobby en tevens het einde van een stuk cultuurhistorie. eeuwig zonde...