De huur moet betaalbaar blijven.

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De huur moet betaalbaar blijven..


Gast

#1

2015-03-17 10:03

Ik wil graag in een betaalbare woning, ook als je net boven het minima zit en geen recht hebt op allerlei toeslagen

Gast

#2

2015-03-17 11:24

Huursverhogingen staan niet in verhouding met de staat van onderhoud van het complex.

Gast

#3

2015-03-17 12:08

Het wordt me allemaal te duur en ik wil graag in het huis blijven wonen dat ik nu huur.

Gast

#4

2015-03-17 13:07

Vandaag net bericht gekregen van de belastingdienst: huurtoeslag verlaagd, terwijl huur verhoogd! Zie alweer uit naar de volgende huurverhoging! So much rent, so little space...!!!


Gast

#5

2015-03-17 14:08

Voor iedereen met een laag inkomen deze groep kan niks meer doen dan alleen maar rekeningen betalen. Waar van de huur de grootste post is. Mensen komen straks massaal op straat te staan.

Gast

#6

2015-03-17 16:03

Als de huur nog verder omhoog gaat, zal ik niet meer kunnen blijven wonen op de plek waar ik me thuis voel

Gast

#7

2015-03-17 16:42

Omdat de corporaties hun plaats niet kennen. Ze mogen "eigenaar" spelen onder voorwaarden van de overheid. Door hun grootte krijgen ze een eigen cultuur die vaak moreel-corrupt is. Bij een ander politiek gesternte gaan de woningen na dertig jaar in eigendom over naar de huurder als een soort huurkoop. De stichtingen worden dan instellingen zonder bezit en er komen eigen banken. Nu is huurbeleid niets anders dan belastingverhoging met behulp van een partner die de overheid zelf heeft vetgemest. Zet hem op dieet, ontneem hem de helft van zijn taken en geef bewoners mogelijkheden om via begeleide wooninspanningen huur, eigendom en energie het wonen betaalbaar te houden.

Gast

#8

2015-03-17 17:05

Huur steeds hoger , salaris lager . ARMOEDE

Gast

#9

2015-03-17 18:00

Dat is toch al wel duidelijk!

Gast

#10

2015-03-17 18:04

Helemaal mee eens en de rest moet ook betaalbaar blijven.

Gast

#11

2015-03-17 18:08

Omdat ik het onrechtvaardig vind dat m.n. in deze moeilijke tijd wegens economische crisis de huren gewoon ieder jaar weer fors worden verhoogd. Te gek voor woorden!

Gast

#12

2015-03-17 19:16

Ik heb ondertekend omdat ik het eens ben dat er niet opnieuw een verhoging moet komen Ik kan nu wonen en de huur betalen .Als er verhoging komt miss wel niet meer

Gast

#13

2015-03-17 20:17

Lasten stijgen al jaren, even als de huur. 

Sociale woningbouw kun je het al niet meer noemen!

 


Gast

#14

2015-03-18 08:58

Mijn huur stijgt sneller dan mijn salaris. Mijn inkomen zit op de toeslagengrens. Ik kan niet verhuizen omdat sociale huurwoningen onbetaalbaar zijn geworden. Zit in eensgezinswoning alleen want kinderen groot.

Gast

#15

2015-03-18 10:20

Omdat het voor mij inmiddels zo goed als onbetaalbaar word om de huur te betalen.
Ik heb een goed huis nodig ivm gezondsproblemen maar op deze manier word het onbetaalbaar

Gast

#16

2015-03-18 10:27

Betaalbare sociale woningbouw moet worden uitgebreid om mensen fijn te laten wonen die nooit kunnen kopen!

Gast

#17 Re:

2015-03-18 11:31

#1: -  

 Precies daar ben ik het helemaal mee eens wij worden het hards getroffen omdat we overal buiten vallen


Gast

#18

2015-03-18 11:49

Omdat de huurkosten veeeeel te veel stijgen en dat boven de norm uitgaat. Het moet dalen: zeker voor de minima.

Gast

#19

2015-03-18 15:03

Ik heb deze petitie ondertekend omdat ik er achter sta dat het een feit is dat de huren zeer hoog zijn. Ik zelf woon in een kleine flat en betaal inmiddels 565 euro per maand, kale huur!
Ik ben sinds twee jaar een AOW'er en dat laat niet veel over om leuke dingen (reisjes) te doen.
De huren gaan omhoog maar de onderhoud en service van de flats laat vaak te wensen over. Ik vraag me soms wel af waar al dat geld blijft, nu dat ook de meeste flats in mijn straat verkocht worden!

Gast

#20

2015-03-18 15:40

Om dat ik het heel belangrijk vindt dat iedereen een betaalbare woning kan huren. En ik hoor dat er veel mensen in de problemen komen door een te hoge huur
boze alleenstaande ouder (verzorgende IG)

#21 de huur moet betaalbaar blijven

2015-03-18 17:01

Voordat ik in mijn woning kwam huur met 200 euro omhoog, nog eens 4% huursverhoging, waarvan huurprijs nu 680 euro, geen recht op toeslagen, omdat jaarinkomen net te hoog is. Alleenstaande ouder met 32 uurs contract, zorgpremie eroverheen en bam je mag in armoede leven, maar omdat je net iets te veel verdiend noemt men dat scheef wonen. 100 euro over om de hele maand van te mogen leven, terwijl je je het apezuur werkt. eerder had men woonkostentoeslag, dit kreeg je als je geen huurtoeslag kon krijgen, nu heeft opeens geen enkele instantie van deze regeling gehoord en wordt je van het kastje naar het muurtje gestuurd. alle buren die hier al langere tijd wonen blijven gewoon 450 euro betalen, dit slaat werkelijk nergens op en dan heb ik het nog niet eens over achterstallige onderhoud (verrotte kozijnen, deuren die niet goed sluiten en onder dikke kieren, slechte isolatie dus extra stoken enz.). laat de woningbouw maar eens uitleggen hoe ze straks alle mensen die de huur niet meer kunnen betalen in een betaalbare woning gaan plaatsen, ooh nee kan niet is een probleem, want betaalbare woningen bestaan er niet meer. Straks mogen we allemaal in tenten kampen leven, ronduit schandalig en waardeloos. 


Gast

#22

2015-03-18 17:34

Omdat de huur de laatste jaren veel meer is gestegen dan de jaren daarvoor, en als dit zo doorgaat vraag ik me af of we dit kunnen blijven betalen.

Gast

#23

2015-03-18 18:04

Door deze verhoging en de zorgkosten komen veel mensen in financiële problemen. Waarom begrijpen ze niet als je amper het minima hebt dat elke verhoging hoe klein of groot voor deze mensen een ramp is

Gast

#24

2015-03-18 20:46

Ben huurder van een flat in de stad Groningen. Vind dat het leven ons al duur genoeg ( gemaakt!) wordt. Vind dat sinds de introductie van de euro ALLES extreem duur geworden is, en de salarissen nou niet echt met die trend zijn mee gestegen. Dus voor mij géén huurverhoging A.U.B .. Begin eerst maar met een beduidende belastingverlaging, waar de minder bedeelden onder ons óók baat bij hebben. .. Niet alleen de grote multinationals, óf de elite, die met dit rampzalige plan gekomen zijn.

Gast

#25

2015-03-19 00:08

Waarom pakken ze weer de allerarmsten, de woningbouwcorporaties moeten veel harder optreden tegen die miljarden heffing. Als dat gespeculeer van "vestia" gelukt was. Hadden ze de winsten dan met de andere coporaties gedeeld. Dacht het niet. Nu het vet fout is gegaan, mogen de andere coporaties bijspringen, BELACHELIJK.