Nieuw decreet baby-en peuteropvang Lokeren

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Nieuw decreet baby-en peuteropvang Lokeren.


Gast

#1

2015-02-01 11:08

Het is een echte schande dat de ouders moeten betalen als de kinderen ziek zijn en niet kunnen gaan. De ouders moeten betalen en dan ook nog zorgen dat ze verlof kunnen krijgen.

Gast

#2

2015-02-01 11:12

het is weer eens duidelijk dat het om geld gaat. Vind het echt niet kunnen als het kind ziek is dat men ervoor moet betalen. Gemakkelijk verdienen noemen ze dat
Gast

#3

2015-02-01 12:01

Gewoon schandalig! Vanaf nu zal iedereen zijn zieke kinderen gewoon naar de onthaalouder sturen en de anderen nog eens besmetten ook.  Voor mensen die in het onderwijs staan is het ook al een ramp!


Gast

#4

2015-02-01 14:32

Een zware pil voor mensen uit het onderwijs die hun kindje in de vakantie zelf opvangen. Er zal dus extra personeel moeten voorzien worden in vakantieperiodes zodat personeel van patjoepel ook vakantie kan nemen en er toch voldoende bezetting zal zijn. Waar zit de besparing??

Het opvangplan dient toch ook te worden opgesteld met wederzijds akkoord; wij kunnen ons bij het opgelegde opvangplan toch niet echt vinden!!


Gast

#5

2015-02-01 20:15

Jonge gezinnen hebben het vaak financieel al moeilijk. Het leven wordt steeds duurder vooral voor gezinnen met kinderen, zo bleek duidelijk in het nieuws van de laatste maanden. Dat het stadsbestuur van Lokeren daar nog een schepje bovenop wil doen, vind ik ronduit schokkerend. Zieke kinderen thuis houden zou in tegendeel moeten gestimuleerd worden.

 

Waarom kunnen er geen uitzonderingen gemaakt worden voor mensen die met ploegen werken, leerkrachten, mensen met vriesverlof, mensen die onregelmatige interimopdrachten doen...?

Zoveel extra papierwerk. De bureaucratie slaat weer toe!


Gast

#6

2015-02-02 18:33

Waarom kan het bij crèces die vallen onder solidariteit voor het gezin wel, en bij ons niet? Bovendien tekenden wij ons opvangplan voor de hervorming, eigenlijk zou dat plan dan moeten tellen tot het einde van de opvang...


Gast

#7

2015-02-03 14:34

Ik hoop alsnog dat hier een aanpassing kan gebeuren... het is helemaal niet kind - en gezinvriendelijk!!!

Gast

#8

2015-02-03 18:30

Vooral het 1e en 3e punt vraagt om herziening

Gast

#9 Terug naar den ouden tijd

2015-02-05 11:50

Dit systeem deugt langs geen kanten, voor mensen met een afwisselende planning kunnen we de kinderen ook niet sturen wanneer het ons past,ik wil mijn kinderen zelf ook nog opvoeden en ervoor zorgen, nu MOET ik mijn gasten 4 dagen in de week sturen. Ik vraag me af als die dagen van ziekte, kunnen we die dagen die we hebben ingegeven dan ook fiscaal aftrekken, maar in een systeem dat we het ganse bedrag kunnen ingeven en geen fractie ervan.Maar ja, de gemeente kan de lonen blijkbaar niet betalen.


Gast

#10

2015-02-19 12:52

Ik ben werkzaam in het onderwijs en ben dus thuis tijdens schoolvakanties. In Beveren-Waas is er de mogelijkheid om in deze nieuwe regeling elke schoolvakantie te excluderen in het opvangplan. Lokeren weigerde dit. Dit zou mij nochtans vele kosten kunnen besparen.

Gast

#11 Re:

2015-02-19 12:54

#6: -  

 Dit vind ik ook. Een plan met wederzijdse toestemming kan niet zomaar ongeldig verklaard worden tijdens de looptijd ervan. Zou er geen advocaat zijn die deze kwestie eens kan uitpluizen?


Gast

#12

2015-03-17 22:42

Onrealistische beslissing dat ouders veel geld kost, wie betaald de kosten bij de collectieve sluiting van het verlof? De ouders kunnen dan hun rekening binnen geven aan K&G voor de opvang van hun kinderen of op het stadhuis? Niet iedereen kan dezelfde dagen verlof nemen als de crèche . . . Kindjes koorts, géén probleem een anti koortssiroop en de zaak is opgelost. Zullen ze gelijk een dokter mogen aanstellen in de crèches. Deze maatregel is volgens mij opgesteld door kinderloze personen of ouders die hun kindjes niet naar de opvang gedaan hebben. Iedere normale mens weet, dat kindjes het meest ziek zijn binnen het half à anderhalf jaar en dan zo een regel die echt niet haalbaar is. Neen daar kan gezond verstand niet bij ! ! !