Nieuw decreet baby-en peuteropvang Lokeren

De ouders wiens kinderen naar de onthaalouders en crèches gaan , die georganiseerd worden door Patjoepelke, gaan niet akkoord met bepaalde onderdelen van het nieuwe decreet.

Dit zijn punten die voor heel wat bedenkingen zorgen:

• Ziek met doktersbriefje = betalen! Enkel vanaf dag 4 of bij hospitalisatie hoef je niet te betalen.

• Wijzigen van het opvangplan moet een maand op voorhand gebeuren.

• Inkomsten van de betaalde dagen wanneer het kind niet opgevangen wordt, gaan niet naar de onthaalmoeder, maar naar de dienst.

Vooral het 1e punt zorgt voor heel wat commotie. Wij willen met deze petitie een herziening van het decreet bekomen. De regel in verband met de ziektedagen is een eigen invulling door stad Lokeren, in Lochristi bijvoorbeeld geldt een doktersbriefje wél als bewijs om geen kinderopvang te moeten betalen. Ziek is ziek! Hierdoor zullen ook veel meer zieke kindjes naar de crèche of onthaalmoeder komen, wat wij niet willen. Wij denken aan het welzijn van onze kinderen en aan de financiële ballast voor heel wat gezinnen.