Dierenvrienden tegen vuurwerk!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Dierenvrienden tegen vuurwerk!.


Gast

#1226

2016-01-26 09:27

Overlast door vuurwerk voor mens en dier, van half november tot half januari ondanks verboden.
Vlucht de jaarwisseling met bange hond naar huisje in the middle of nowhere maar door knallen buiten de toegestane tijden is de winter toch een naar jaargetijde.

Gast

#1227

2016-01-29 21:52

stoppen aub een week lang ellende .. het is mooi geweest.

Gast

#1228 Wat?

2016-02-02 20:04

Dit is niet de schuld van het vuurwerk maar van die beulen die het afsteken.

Er moet een goede controle op worden gedaan en de rest heb je echt zelf in de hand!!!!


Gast

#1229

2016-02-09 20:19

Sowieso particulier vuurwerk definitief verbieden.
Niet alleen voor de dieren, ook voor het beest "mens".
Hartpatiënten schrikken zich soms letterlijk dood van idioten die rotjes vlak voor of achter je gooien.

Gast

#1230

2016-02-10 06:05

Ik heb deze petitie ondertekend omdat ik hoop dat het iets uithaalt tegen de discussie om het vuurwerk te verbieden. Voor mijn persoonlijk is de lol allang van het vuurwerk af als je meemaakt wat vuurwerk met dieren doet. Daarnaast groeit mijn weerstand omdat er al jaren het vuurwerk niet meer op oudejaarsavond tussen de toegestane uren wordt afgestoken. In november begint het al. Daarnaast wordt ook het hele jaar door, met name in het weekend, vuurwerk afgestoken voor particuliere feestjes. De dieren zijn dus niet een avond van streek maar weken. Zijn dan ook vaak alleen thuis wat het nog vervelender maakt. Daarnaast verhard de maatschappij wat tot gevolg heeft dat men het grappig of stoer vindt om vuurwerk naar beesten, maar ook naar mensen, te gooien.

Gast

#1231

2016-02-10 16:10

Onmiddellijk stoppen met vuurwerk is nergens
goed voor.
Dieren zijn doodsbang ook is het heel
slecht voor het milieu.

AFSCHAFFEN!!!!!!!!!!!

Gast

#1232

2016-02-11 20:10

Vuurwerk afsteken door particulieren is niet meer van deze tijd in ons dichtbevolkte landje. En godallemachtig, wat geeft dit primitieve gebruik jaar op jaar een bak overlast!!
STOPPEN ermee!

Gast

#1233

2016-02-29 23:42

Omdat ik tegen vuurwerk ben, al die arme dieren die niet weten wat er gaande is. Als het nu slechts een half uurtje mocht dan zou ik het nog een klein beetje kunnen begrijpen maar tegenwoordig beginnen ze al om negen uur 's avonds en eindigen tegen drie uur 's ochtends en dat dan nog eens dagen aan een stuk, echt schandalig

Gast

#1234

2016-03-12 20:45

Omdat ons huisdier bang is van vuurwerk!!!

Gast

#1235

2016-03-26 21:30

omdat dieren zich letterlijk dood kunnen schrikken. ieder jaar zijn mijn honden in doodsangst voor de knallen. En kan ik niet binnen blijven in mijn eigen huis omdat mijn honden oververhit raken van angst en ben ik genoodzaakt om ergens een plek te zoeken waar het stil is.

Gast

#1236

2016-04-14 15:12

Vuurwerk direct verbieden, want het is direct en indirect schadelijk voor mens en dier: gif in milieu, gewassen en grondwater, en lawaaistoring en smog. Kijk tv geknal binnen. Doe een lasershow zonder vervuiling en gevaar!! Indien een voedingsmiddel of industrie zoveel verminkt en vergiftigt als vuurwerk op 1 dag, dan is het allang failliet!
Ook is het geluid traumatiserend en schokkend voor dier en mens, denk ook aan oorlogsslachtoffers. Afbranden van huis en milieu en brandwonden. Hoezo Milieu wetgeving, ontwikkelingshulp enz. en al die moeite met grondsanering? Het stroomt in ons riool en de dieren drinken uit de vergiftigde plassen. Zwaar gif. Idiote traditie, moet direct totaal VERBODEN WORDEN onder de Geneeskunde- en Milieu wetgeving. met roken lukt dat ook. Afzender: Toxicoloog


Gast

#1237

2016-04-30 19:19

Heel erg vervelend voor de dieren.

Gast

#1238

2016-05-04 10:58

Dieren mogen geen slachtoffer worden door mensen! Dat is een grote schande!
Frits

#1239 Re: ORe:

2017-11-11 05:33

#308: - ORe:  

communauté de sauvetage Facebook trouve l'aide pour un chien blessé dans une heure

Zoek maar eens op deze woorden. De hond op de foto is helemaal geen vuurwerkslachtoffer.

 

 

oshOsh

#1240 andere petitie

2019-01-02 11:32