Onveilige verbinding tussen Poortwijk en Scholen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Onveilige verbinding tussen Poortwijk en Scholen.


Gast

#1

2014-12-20 05:47

Er moet echt op korte termijn verbetering in de situatie komen. De veiligheid van de schoolgaande kinderen is zeer onveilig. Het is en wonder dat er tot nu toe geen ernstige ongelukken gebeurd zijn.

Gast

#2

2014-12-20 17:50

Dat het echt nodig is dat er dingen veranderd, het is heel onveilig voor de kinderen en op de parkeerplaats is het een puinhoop.De gemeente moet wel rekening houden dat het twee scholen zijn.

Gast

#3

2014-12-21 19:35

Dit moet nu echt worden opgepakt, de gemeente kan haar ogen toch niet sluiten voor een dergelijke situatie!voor iedere ouder geldt hetzelfde of je nu lopend, fietsend of met auto naar school komt, het blijft een drama.


Gast

#4

2014-12-26 06:45

Het is echt niet normaal! Gem. Obl doe er aub iets aan!

Gast

#5

2015-01-07 12:36

Vandaag daar een ongeluk gebeurd, had voorkomen kunnen worden!!! Dus zorg voor de veiligheid van ons graag!


Gast

#6

2015-01-07 12:56

Niet alleen school kinderen. Maar ook ouderen die boodschappen doen. Hebben er last van.

Gast

#7

2015-01-07 13:05

Vandaag is gebeurd waar iedereen bang voor was!
Gister heb ik nog een meneer proberen uit te leggen dat hij zijn snelheid op ouders met kinderen moet aanpassen, of via de andere kant Poortwijk moet inrijden (via de straat langs de Agri). Zeker als je niet bij de school hoeft te zijn!
Hier moet dringend wat veranderen!

Gast

#8

2015-01-07 13:35

Ik woon nu al 15 jaar in Poortwijk en ga al sinds kinds af aan van Poortwijk naar de Zoomwijk. Eerst voor de Keuchenius en later nog voor de RSG Hoefsmid. Het doet mij pijn om te horen dat de connectie nogsteeds net zo gevaarlijk is als 15 jaar geleden. Alstublieft denk aan de inwoners van de toekomst.

Gast

#9

2015-01-07 13:52

De situatie is zeer gevaarlijk voor de kinderen. Er moet wat aan gedaan worden. Het verbaasd me dat het ongeluk van vandaag niet eerder is gebeurd!!

Gast

#10

2015-01-07 15:23

Helaas 

wilt de gemeente geen geld steken in een veilig looppad of oversteek

omdat er nog gebouwd wordt.

Helaas zijn er ook bestuurders die denken dat ze gewoon hard kunnen rijden door de wijk.

wrs hebben hun geen kinderen 

want als je kids heb zou je toch beter moeten weten?

En stel je voor dat je voorrang geeft.

of 5 min later thuis ben.

 

Grootste probleem bij de gemeente kwa aanpassingen, maar laten wij ook eens naar ons zelf kijken.

ik zie het elke dag Als ik lopend naar school ga.

net een spelletje wie het eerst bij de deur is ongeacht of je iemand weg duwt of af snijd 

en donderen overal hun auto neer om zo een onveilige plek te creëeren 

even je auto bij de agrimarkt of in de woonwijk parkeren is blijkbaar geen optie 

 


Gast

#11

2015-01-07 16:51

Als het kalf verdronken is dempt met de put, wederom... Dus dat!

Gast

#12

2015-01-07 18:13

Niet alles hoeft kapitalen te kosten hoor...een paar extra betonplaten voor het vrachtverkeer en een tijdelijk voetpad. ..

En de oversteek nu al wat veiliger maken (voorrang omdraaien) ipv later scheelt al heel erg veel op dat punt


Gast

#13 Diep geschokt

2015-01-07 18:43

Schandalig dit!!! Het was inderdaad wachten op een ongeluk. En dan is het nu een volwassen vrouw die er niet enkel met een breukje vanaf is gekomen.... Ik hoop en duim dat het allemaal goed komt met deze moeder. Stel je voor dat het een/je kind was geweest. Daarnaast is het met het bouwverkeer nu helemaal te zot voor woorden om je een weg naar het fietspad te banen. Er is geen enkele veilige mogelijkheid waarbij je met voorrang naar de school kunt komen. Waarom geen voet-en fietspad langs de kreek? Dan hoeft er niemand over te steken om naar de fietspaden te komen! Ik stel voor dat er iemand van de gemeente gewoon is een ochtend tussen 8 en 9 komt kijken, en dat hij/zij dan zich rot schaamt dat deze onacceptabele (levens) gevaarlijke situatie, na vele waarschuwingen van bezorgde ouders, door de gemeente is gelaten zoals het nu is.


Gast

#14

2015-01-07 19:14

Geld naar mijn mening voor heel poortwijk waaronder ook de poortlaan er is al velen malen geklaagd over verkeersveiligheid maar zo zie je maar weer er moet eerst iets vreselijk gebeuren voordat bij de gemeente misschien eens de ogen open gaan, ik heb er geen woorden voor maar het is schandalig, ik hoop dan ook dat alles weer goed komt met de vrouw die is aangereden.

Gast

#15 bouwverkeer

2015-01-07 19:50

Hoe is 't mogelijk dat er naast de onveilige drukke situatie die er al was met het verkeer er nu ook nog eens doorlopend enorme vrachtwagens met opleggers en betonplaten e.d. staan die het verkeer nog meer belemmeren en onveilig maken. Hier ligt ook verantwoordelijkheid van de aannemers/bouwers die er bezig zijn. Was maandagmiddag al getuige van een bijna-aanrijding met een tiener die bij het fietspad overstak en zo'n enorme vrachtwagen die achteruit stekend een oplegger aan 't aankoppelen was. Heb toen al besloten voortaan via de agri naar huis te fietsen! Helaas is het vandaag toch mis gegaan daar!!


Gast

#16

2015-01-08 12:58

Te laat! Gemeente OBL schaam je!
Caroline

#17 Reactie Gemeente

2015-01-08 13:24

De gemeente heeft op haar site gereageerd op het ongeval.
Reactie Gemeente OBL

Laat ook vooral daaronder uw reactie achter, zodat ze het alvast kunnen lezen!

Remco Koedoot

#18

2015-01-08 13:38

Oplossen nu direct naar een veilige situatie! Maar zeker de maatregelen ook gaan handhaven door de politie en de school.

Merijn

#19 ongeval Poortwijk

2015-01-09 11:32

Helaas was het wachten op deze vreselijke gebeurtenis. Ook ik kan niet los komen van de vreselijke situatie waar gezin, vrienden en bekenden doorheen gaan. 
Volgens mij is de oplossing echter niet heel moeilijk. Leg een tijdelijk fietspad aan langs de kreek. In het verlengde van wat er nu al is. Daar waar het fietspad de hoek omgaat, gewoon rechtdoor. Kost wat, maar dan zijn we zonder één auto tegen te komen in de wijk. Geen gedoe geen regelaars, achterlangs aansluiten op de al bestaande fietspaden.


Gast

#20

2015-01-09 15:03

Hele onveilige situatie! Mijn kleinkinderen zitten daar op school en zie er zelf tegenop om ze te halen of brengen!

Gast

#21

2015-01-09 20:33

Wat valt er nog te zeggen naast dat de gemeente verzaakt wat ze moet doen. Dan maar een sobere nieuwjaarsreceptie in het gemeentehuis of helemaal geen zodat het geld kan worden gebruikt om mensenlevens te redden. Geen woorden voor alleen maar een woord: Schande gemeente Oud-Beijerland. Buiten veilige verbinding moet er ook echt een normale busverbinding komen naar de school vanaf Poortwijk. Meer kinderen en ouders met de bus is minder fietsend of autorijdens op straat dus veiliger. En niet iedereen heeft de beschikbaarheid over een auto....en met de fiets is een ramp. Actie snel!

Gast

#22

2015-01-10 19:38

Vreselijk wat er gebeurd is, een snelle oplossing is NOODZAAK!!,