Stop Kwaku Festival

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop Kwaku Festival.


Gast

#1

2014-11-20 21:01

Oog om oog tand om tand.dit feest hoor in Nederland niet thuis!

Gast

#2

2014-11-20 21:03

Wij geen zwarte Piet, hun geen kwaku festival

Gast

#3

2014-11-20 21:08

Feestvieren doen ze maar daar,als ze ons nazaten van slavenhandelaren noemen en elke pro piet bedreigen met de ergste dingen en elke blanke een racist is verspelen ze elke vrijheid die ze hebben gehad hier.

Gast

#4

2014-11-20 21:28

Wij geen feesje dan hun ook geen feesje .
Zij doen gewoon aan discriminatie of wij wat kunnen doen wat er is gebeurt in de voc tijd

Gast

#5

2014-11-20 22:20

Hun pakken onze traditie af dan pakken wij die van hun af!

Gast

#6

2014-11-20 22:36

het is toch schandalig dat ons cultuur door hun aan banden wordt gelegd. en hun wel hun cultuur en traditie mag door gaan

Gast

#7

2014-11-20 23:37

Het id bespottelijk dat de nederlandse cultuur kapit wordt gemaakt door zogenaamde medelanders die alleen met haat en discriminatie gooien naat deNederlanders en als een oer hollandse traditie met zwarte piet en sinterklaas in de huidige vorm niet wordt opgenomen als cultureel erfgoed...verbied ik bij deze alle multiculturele feesten wat niet nederlands zijn zosls het kwako suikerfeest enz....

eigen cultuur eerst!!

Gast

#8

2014-11-20 23:56

Als we nu nog opdraaien voor dingen die in het verleden zijn gebeurd dan kunnen we nog wel even. Spaanse overheersing: alle Spanjaarden zijn fout. En zo kunnen we nog even doorgaan. Het is 2014 en laten we in godsnaam niet kijken wat onze voorouders hebben gedaan, waren in die tijd helden niets meer en niets minder. Jammer dat we niet 200 jaar in de toekomst kunnen kijken.Wie weet wat we of wie er dan iets verkeerd heeft gedaan??

Gast

#9

2014-11-21 00:12

zwarte piet weg kwaku ook weg

Gast

#10

2014-11-21 10:10

Wij niks zij helemaal niks

Gast

#11 Wie heeft er last van?

2014-11-21 13:09

Ik lees met verbazing deze petitie en de reacties. De ondertekenaars wonen niet eens in Amsterdam! Hoe kan het dan dat zij last van het Kwaku festival hebben?

Het Kwaku-festival heeft misschien Surinaamse wortels, maar is voor iedereen. Niets discriminerends aan. 

Ik woon zelf in Amsterdam Zuidoost en ervaar totaal geen overlast.

Overigens is het ook onzin om het Kwaku-festival te gaan vergelijken met de zwartepietendiscussie. Ten eerste zijn de organisatoren van het kwaku-festival niet per se degenen die zwarte piet willen afschaffen. Ten tweede is zwarte piet omzetten naar gekleurde piet niet hetzelfde als een hele traditie afschaffen. Ten derde is het "ik niet, jij al helemaal niet"-principe (dat dus al niet klopt: zie 1 en 2) wel heel kinderachtig.

Ik zou zeggen: kom een keer naar Amsterdam en kijk waar je daadwerkelijk over praat.


Gast

#12 Re: Wie heeft er last van?

2014-11-21 13:51

#11: - Wie heeft er last van? 

 Er dingen zes organisaties naar de vergunning van het Kwakoe festival 2013. Twee daarvan willen het festival koste wat het kost in Afro-Surinaamse handen houden.
Dat schrijft Het Parool. Volgens de krant noemen de organisaties het ontoelaatbaar dat het festival als cultureel erfgoed van de Afro-Surinaamse gemeenschap in handen komt van de nazaten van slavenhouders.

De stichting Konsensi van Kwakoeveteraan Emile Esajas en de stichting Kwaku Family van George Olymph, vrezen volgens Het Parool dat de organisatie dit jaar in vreemde, blanke handen belandt. Dit naar aanleiding van het besluit van het stadsdeelbestuur om de organisatie van het zomerfestival open te stellen voor andere ondernemers.

Nazaten van slavenhouders , Blanke handen..

 


Gast

#13

2014-11-21 14:17

Dit is geen Nederlandse traditie, en het past niet in onze cultuur. dus geen kwakkie festival !

Gast

#14

2014-11-21 19:59

Discriminering naar het nederlandse volk, overlast, agressie en waarom zoveel weken. afschaffen hoort niet in nederland
pietje antikwaku

#15 Re: Wie heeft er last van?

2014-11-21 20:00

#11: - Wie heeft er last van? 

 oog om oog tand om tand


Gast

#16

2014-11-23 13:04

Geen zwarte piet geen kwaku

Gast

#17

2014-11-23 15:28

wij geen zwarte piet jullie geen kwaku
HAP KLARE BROKKEN

#18 WIJ GEEN ZWARTE PIET

2014-12-05 19:00

Wij GEEN ZWARTE PIET??????? JULLIE ECHT GEEN KWAKUFEEST, ALLES LIGT AL KLAAR OM DIT TE VERSTOREN


Gast

#19

2014-12-05 19:02

geen kwak koe FESTIVAL in NL

Gast

#20

2014-12-05 19:06

wij geen zwarte piet
dus jullie aanstellers
geen kwaku festijn

Gast

#21

2014-12-05 19:35

GEEN ZWARTE PIET, OOK GEEN KWAKU.

Gast

#22

2014-12-05 19:44

Geen zwarte piet dus echte kinderfeesten. Gaat de rest ook niet door . En als het zo niet lukt dan anders
Richard van Boeckholtz

#23 Re: Wie heeft er last van?

2014-12-05 20:29

#11: - Wie heeft er last van? 

 Het gaat er niet om of je er last van hebt ,maar wij Nederlanders hebben eeuwenoude tradities in Nederland en hun hebben hun KWAKU feest 16 jaar geleden opgericht. Dat is dan toch geen traditie maar een gewoonte geworden.  Ken je het verschil tussen traditie en gewoonte??? Van mij mag iedereen zijn/haar feestje houden maar respecteer dat van anderen dan ook en gaa niet in de aanval met slavernij en racisme. Als jullie je in Nederland gediscrimineerd voelen vraag ik me af wat jullie beweegredenen zijn/waren om naar Nederland te komen.Doe je huiswerk en kom met een goede onderbouwing en begin niet met slavernij en racisme want daar weten jullie echt niets van. Dat is iets van jullie voorouders die dit land mede hebben opgebouwd en toen helden waren. Kom bewijs dat jullie ook logisch na kunnen denken en geef antwoord.

 

 

 


Gast

#24

2014-12-06 00:36

DIT ZIJN NARE MENSEN , DIE DIT HEBBEN GEDAAN, MENSEN DIE NIET VAN KINDEREN HOUDEN, GEWOON SCHOFTEN, ARME KINDEREN, VOOR HUN OOK GEEN KWAKU!!!


Gast

#25

2014-12-06 15:30

Waarom moeten gekleurde mensen, een eigen feest hebben?? Ik voel me gediscrimineerd, hierdoor. Achtergesteld. Ik dacht, dat het een muliticulturele samenleving was, geen blanke, donkere of licht getinte samenleving.... Hoezo appartheid?! Zo zaai je tweedracht!!!