KBDB stop het onverantwoord lossen van duiven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie KBDB stop het onverantwoord lossen van duiven.


Gast

#1

2014-08-26 08:50

Goed initiatief. Het moet stoppen.

Gast

#2

2014-08-26 09:28

t'is ver gekomen !

Gast

#3

2014-08-26 09:33


Gast

#4

2014-08-26 09:53

het is 1 grote schande wat daar in tours heeft plaats gevonden. er zijn gewoon vele duiven verongelukt( verdronken) en ook velen zijn gewond geraakt.postduiven een fijne hobby ,maar niet als je duiven zo de dood in worden gejaagd. of het er nu 10 zijn of 100 ,het mag niet gebeuren .!!

Gast

#5

2014-08-26 13:54

ik zelf ben Nederlandse, maar ieder zyn duiven verdient het beste vervoer en lossingen!


Gast

#6

2014-08-26 13:56

Goede zaak

Gast

#7 erg

2014-08-26 20:22

hallo allemaal,

Ik ben het zeker met deze petitie eens! 

Er MOET iets gebeuren zo kan het gewoon niet verder!

We jagen onze eige duiven de dood in!

En dan de transportkosten is ook niet min en dan krijg je zo een filmpje te zien dit gaat erover! De mensen van de lossing zijn gewoon in de lucht aan het kijken terwijl er een omstander de duif uit het water haalt en zelf zen bril verliest... is dit niet erg?!


Gast

#8

2014-08-26 23:09

een echte schande het lossen van een nationaal of mag nog andere vlucht zijn onverantwoord weg met die mannen een kind kan het beter

Gast

#9

2014-08-27 00:36

Geachte KBDB de lossing van Tours ad 24/08/2014 is ronduit schandalig hoe de duiven op een dergelijke wijze zijn gelost, de lossingen dienen te gebeuren op een open terrein, er dienen géén obstakels te zijn zoals bomen, struiken, paaltjes en pallen maar ook (andere losplaatsen) te dichtbij gebouwen en loodsen. Er dient vooraf het lossingsgebied gecontroleerd te worden of deze losplaats wel geschikt is, vervolgens dient er een lossing verantwoordelijke aanwezig te zijn die eveneens de vrachtwagens op steld voor een goed verloop vd lossing. Chauffeurs en vervoerders zouden eveneens getraind dienen te worden wat en hoe ze moeten handelen om het juiste te doen!!

Gast

#10 Re:

2014-08-27 06:24

#3: -  

 

Hierbij wil ik reageren op de reactie van transporteur Pol Verduyckt wat betreft de nationale lossing in Tours.

Ik ben de Nederlander waar de heer Pol Verduyckt over spreekt, ik ben woonachtig in de buurt van Angers en ook duivenliefhebber, tevens ben ik lossingsverantwoordelijke voor ons departement de Maine & Loire hier in Frankrijk.

Samen met mijn vrouw hebben we besloten om op zaterdagmorgen naar de lossing in Tours te gaan kijken, daar een jonge dame uit België voor een week bij ons in huis was. Haar vader, een duivenliefhebber, uit Deinze had ook voor deze vlucht duiven ingekorfd.

Zaterdagmorgen aangekomen om 7.00 uur op de losplaats was ik zeer verbaasd over de omstandigheden van deze losplaats. Aan weerszijde van de meeste vrachtauto’s stonden +/- 3 meter vanaf de camions paaltjes van +/- 1 à 1.5 meter hoogte, 3 à 4 meter achter deze paaltjes stonden aan het water bomen en hoog struikgewas van 3 à 4 meter hoogte en meer.

Ook een Belgisch echtpaar uit St. Job in ’t Goor en zelfs de Franse controleur die ter plaatse was vonden deze plaats niet geschikt voor het lossen van zoveel duiven.

Ikzelf en het meisje uit Deinze hebben foto’s gemaakt en gefilmd tijdens het lossen.

Daar ik tijdens het lossen aan het filmen was en een duif in het water zag vallen ben ik gestopt met filmen om te proberen de duif uit het water te halen, daar deze door de begroeiing onmogelijk aan de kant kon komen. Een nat pak en mijn bril in het water gevallen, dus kwijt, heb ik de duif kunnen pakken. Ik ben te veel duiven- en dieren liefhebber om niets te doen.

Uiteraard was ik in alle staten, hoe kunnen verantwoordelijken toestaan dat op deze losplaats duiven worden gelost. De meeste duivenliefhebbers zijn met plezier het hele jaar bezig om hun duiven in top conditie te brengen voor belangrijke vluchten en de verantwoordelijken kijken niet verder dan hun neus lang is. Verantwoordelijk zijn betekent ook verantwoording nemen en niet toe of omkijken.

Een groot gedeelte van de duiven was na 20 minuten nog steeds boven de losplaats daar de weersomstandigheden ook niet optimaal waren.

Tijdens mijn terugreis naar huis via Tours Noord vlogen nog steeds duiven rond die zich aan het oriënteren waren (45 min. na het lossen). Dit waren beslist geen duiven van een andere lossing.

Daarom ben ik ook zeer verbaasd dat op een Belgische site stond vermeld dat de duiven bij** mooi tot zeer mooi weer waren gelost**

Tijdens de lossing was het bewolkt tot zwaar bewolkt.

Men spreekt dat de duiven om 8.00 uur gelost moesten worden daar de losplaats voor een triathlon klaar gemaakt moest worden. Als het om 8.00 uur had geregend waren de camions dan met de duiven huiswaarts gekeerd ?

U raad het al ** gelost met mooi tot zeer mooi weer** Grote schande!!!!

Uiteraard mijn felicitaties voor de winnaars.

Herman Smulders.

herman-smulders@orange.nl


Gast

#11

2014-08-27 09:42

er is maar één oplosing en dat is de twee onderste
manden vervangen door een verhoog waardoor de manden al hoger komen te staan.

Gast

#12

2014-08-27 11:38

Aan de verantwoordelijken en iedereen die hier een aandeel in had, hou de eer aan jezelf hoog en stap op.


Gast

#13

2014-08-27 16:01

OPHOEPELEN DIE VERZENDERS EN LOSSINGSVERANTWOORDELIJKEN!!!! HET IS DE ''IS'' VAN DE DUIVENSPORT!!!!!


Gast

#14

2014-08-27 18:05

Onverantwoord !!!
Barbaars !!!!

Gast

#15

2014-09-02 18:51

commentaar op deze petitie is heel goed maar gaan ze in halle wakkkkkker worden