Hervorming Schuldbemiddeling en Bewindvoering

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Hervorming Schuldbemiddeling en Bewindvoering.


Gast

#1

2014-08-13 08:41

Het is dringend nodig dat er controle komt op deze materie.
Maar het is zoals met vele dingen;wie trekt zich dit aan? ,wie ziet dit? wie weet er van?
Enkel als je in de problemen komt en er in zit!!
En dan ben je al dikwijls zo plat geslagen door zorgen en andere hulpkanalen dat je geen weerwerk meer kan bieden.

magda


Gast

#2 controle

2014-08-18 16:42

hier zou dringend eens wat controle op uitgevoerd moetten worden

want denk niet dat die advocaten eerlijk zijn 


Gast

#3 Re: controle

2014-08-18 16:44

#2: - controle 

 ik heb al 4 jaar collectieve,

heb op 4 jaar nog niets extra gehad voor kledij 

ook voor fornuis of zo niet 

zelfs niet om eens iets te doen met kids

alles wat ze kan neemt ze af 


Gast

#4

2014-08-30 13:34

het word tijd dat er eens aandacht gegeven word aan de colectieve chuldbemideling want het loopt voor sommige echt de spuigaten uit hoop oprecht dat er een zaak van gemaakt word

Gast

#5

2014-08-31 06:27

Hier moet echt zeer dringend iets aan gedaan worden! Schuldenaars hebben geen enkele inspraak of recht! Op papier misschien wel maar in praktijk, vergeet het!! Ikzelf zit er 3 jaar in, heb begin dit jaar een erfenis ontvangen, het bedrag dat ik heb ontvangen was 4x meer dan mijn totale schuldenberg 3 jaar geleden en de schuldbemiddelaar laat het dossier gewoon liggen terwijl alles kan afbetaald worden!! Schande is dit!! Na maanden bellen en mailen nog niets gehoord te hebben was mijn geduld werkelijk op! Ik heb de schuldbemiddelaar een aangetekend schrijven gericht, een ingebrekestelling, heb ook een brief neergelegd bij de griffie en de zaak wordt opgeroepen. enkele dagen na mijn aangetekend schrijven kreeg ik ineens 3 brieven van de schuldbemiddelaar! De nieuwe aanzuiveringsregel is nu opgesteld maar nu is nog maar de vraag wanneer ze het dossier gaat doorsturen en de uitbetaling gaat uitvoeren.. Dus ik laat de zaak sowieso oproepen voor de rechtbank omdat ik vind dat deze hier veel te weinig aandacht aan besteed!

Ik vind het zeer goed dat iemand het initiatief durft nemen om deze petitie te starten! Een tijdje geleden vroegen ze in hbvl ook getuigenissen over schuldenregeling maar denk dat er weinig reacties zijn opgekomen.


Gast

#6 Re: Beste Magda

2014-09-03 13:01

#1: -  

 Indien wij er niets aan doen zal dit blijvend zijn en het is de bedoeling dat de media hier iets mee gaat doen, daarom deze petitie, wie niet waagd niet wint.


Gast

#7

2015-01-16 16:21

Zij beslissen wat kan en niet wat dan ook veel voorkomt is dat je voor veel zaken uit de boot valt zoals een beschermde klant zijn zulke regels staan niet in de collectieve maar je moet wel een leven met een leefgeld dat hij toewijst.De gevolgen zijn dat je verplicht wordt je geld te laten beheren door een ocmw zodat je daar recht kan opmaken dus dubbel gestraft.Maar ook gebeurt je leefgeld moet aanzien worden als inkomsten wat ik hiermee wil zeggen is dat heel veel zaken rekening houden met je totaal inkomsten en niet met je leefgeld waardoor je op sommige zaken geen recht krijg vanwege ze het totaal inkomsten bezien en niet hetgeen wat je krijgt en ermee moet doen.

Gast

#8

2015-01-16 19:05

Zo zou het moeten zijn,ik ga hier mee akkoord en zou alles wat meer leefbaar kunnen maken!