APK keuring in belgie

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie APK keuring in belgie.


Gast

#51

2014-07-31 00:26

Das nog eens een goed idee.

Gast

#52

2014-07-31 03:37

Ooit afgekeurd omdat mijn koplamp niet correct stond, hoewel ik net van de garage kwam... Buiten gereden, direct terug binnen bij de herkeuring, wel goedgekeurd, terwijl er niets aan was veranderd...

Gast

#53

2014-07-31 08:51

Dikke voorstander!

Gast

#54

2014-07-31 09:32

Rode kaart omdat chassisnummer slecht leesbaar is (even met borstel over geweest "modder weg gedaan" )en dan welgroene kaart, heeft dit met veiligheid te maken ????

Gast

#55

2014-07-31 10:36

Ik hoop dat de keuring word als in nederland.. Als we dan iets willen veranderen aan onze wagen moeten we niet altijd denken 'zou dit wel mogen' ?

Gast

#56

2014-07-31 11:34

Door die patjakkers van de keuring die met hun woorden te zeggen wij hebben wel 1 dag tuningcursus gevolgd wij weten waar we het over hebben ......een originele Opel Astra gsi uit het fabriek zo geleverd ...op de keuring ja meneer das wel tuning stage 2 ???wel,een serieuze discussie gehad en uiteindelijk goe gekeurd wel extra betalen tis nu 8 jaar geleden dat ik naar de keuring ben geweest die krijgen van mij gene ene cent meer de sukkels !!
Zal pas terug naar keuring gaan als het zoals in de buurlanden is.
Enne be zelf autotechnieker dus zorg wel dat de auto in orde en veilig is!!

Gast

#57

2014-07-31 15:37

IS OK: afkeuren voor remmen, benzine/olie-lek, slechte afstelling koplampen, open uitlaat, kapotte schokdempers enz...
IS NIET OK: afkeuren voor US lights, angel eyes, geen laspunt op borging schroefset, ophanging 2 cm te laag, sportbanden "niet reglementair", porsche schrijfremmen op een kever, enz...

Gast

#58 Re:

2014-07-31 15:40

#56: -

Pas maar op, 4 maand niet gekeurd en ze mogen hem in beslag nemen. We leven hier nog altijd in een "politiestaat"...


Gast

#59

2014-07-31 16:51

APK FTW!


Gast

#60

2014-07-31 18:15

Veiligheid boven zakkenvullers.
Laat mensen de wagens controleren die er WEL iets van kennen

Gast

#61 Re:

2014-08-01 10:30

#10: -

et pour les francophones la même chose


Gast

#62

2014-08-01 11:20

keuring word duurder en duurder ook en voor alle tuning moet men nog eens betalen zeg!! stopt gewoon niet met geld uit onze zakken te slaan

Gast

#63

2014-08-01 12:08

Laat garage keurennipv nodeloos daar geld verkwisten

Gast

#64

2014-08-01 12:42

...
Lino

#65

2014-08-01 13:43

Veiligheid voor alles maar nu is het een verdoken geldgebied voor de staat .

Gast

#66

2014-08-01 14:25

Terug moeten gaan omdat lampje niet goed zit slechts bij regelen met 1 klein vijsje 2 minuten werk 2de keuring en kosten van de garage dat loopt al snel op voor iets doms

Gast

#67

2014-08-01 14:45

Ik had een licht-getunende auto, heb hem volledig standaard moetten maken voor de keuring. Gewoon omdat de auto verlaagd was en een inch grotere wielen had gestoken, wil dit dan zeggen dat mijn auto een in een keer onveilig was? Als het kon zou ik graag naar de keuring gaan hoe hoj stond en dat hij alleen op veiligheid word gekeurd.

Gast

#68

2014-08-01 15:04

Deze week nog tegen gehouden geweest door de blauwe mannen omdat mujn wielen 1,5mm uitsteken. Resultaat herkeuring met originele wielen alhoewel deze verre van veilig zijn geef mij toch maar mijn 195 banden achteraan op men mk2

Gast

#69

2014-08-01 16:40

Aanpassingen voor o.a. veiligheid zoals een rolbeugel/rolkooi en betere remmen mogen niet in België. Maar eens de auto oldtimer is mag die zo rot zijn als de pest, perfect legaal, common sense?

Gast

#70

2014-08-01 20:19

De keuring moet er weldegelijk zijn, maar afkeur enkel op zaken die enkel met veiligheid te maken hebben.

Gast

#71 Re:

2014-08-01 20:20

#69: -

Dat mag je wel, goed de regels lezen ;) Rij zo rond.


Gast

#72

2014-08-02 11:15

zou een veel beter systeem zijn, zo kunnen eventuele mankementen meteen opgelost worden en ben je er veel rapper mee klaar. inplv eerst naar keuring, dan naar garage, terug naar keuring, om mogelijk nog te herhalen als het nog niet voldoende moest zijn, bv bij co metingen. Voor de werkende burger is dat dan heel vervelend daar hij overdag moet werken en na zijn werk nog moet haasten om er te geraken. Bij garage is het anders, je doet je wagen er s morgens heen, en s avonds kan hij gekeurd en wel weer afgehaald worden. Ook hebben garagisten meer kennis dan sommige werknemers van een keurings station, persoonlijke ervaring: keurder wil auto van put naar remmentest rijden op eens stapt hij uit met de vraag of ik de auto kon starten want er zou een speciaal systeem opzitten want hij kreeg hem niet gestart, niks speciaal systeem het stuurslot stond gewoon op! dan vraag ik mij af hoe zo iemand de veiligheid van een auto kan controleren...

Gast

#73 Re:

2014-08-02 11:19

#65: Lino -

Niks voor de staat, keuringsstations zijn priveinstellingen, het geld is dus voor hen.  auto's afkeuren is een makkelijke extra bijverdienste.


Gast

#74 Re: Re:

2014-08-02 11:21

#71: - Re:

rolbeugel mag indd op bepaalde voorwaarden, andere remmen steken mag niet, zelfs nog geen stalen remleiding...


Gast

#75

2014-08-02 11:32

Ik lees hier zaken invm airride enzo, In nederland mag dit in belgie mag dit niet, daar heeft de keuring niks mee vandoen, de regering met name de minister van mobiliteit maakt die regelgeving op, de keuring moet dit naleven. Komt er toekomst gericht keuring naar nederlands voorbeeld hier in belgie, dan moeten de garagisten die de toestemming krijgen om de keuring uit te voeren ( niet alle garagisten mogen dat in nederland, en die worden ook gecontroleerd door de regering) ook die regelgeving volgen, het is dus niet dat indien het systeem van keuren verandert, dat airride bijvoorbeeld wel gaat mogen, daar moet men de regelgeving voor aanpassen. let op dat een garagist controle kan krijgen, in de vorm van dat ze even verder gaan staan, gij komt met u wagen van de garagist na de keuring, ze houden u tegen, en kijken u keuringspapier na, bij verdenking van iets rijden ze met u terug naar die garage en brug op ofzo en als dan blijkt dat u garagist u een pleziertje heeft gedaan en iets onregelementair door de vingers heeft gezien, speelt die garagist zijn apk licentie kwijt en riskeert een boete. Het zou beter zijn dat het systeem verandert naar nederlandse vorm, maar dat maakt het zeker niet minder streng want geen enkele garagist gaat met zijn broodwinning spelen om u airride door de vingers te zien.