Wij willen een veilig hondenstrand op Het Hilgelo

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Wij willen een veilig hondenstrand op Het Hilgelo.

Mark Jolink
De auteur van deze petitie

#1

2014-07-26 11:27

Wij als hondenbezitters willen het hondenstrand weer terug op het Hilgelo in Winterswijk.

Gast

#2

2014-07-26 15:25

Het Hilgelo zonder honden, is geen Hilgelo. En ja, als een ieder zijn/haar eigen rotzooi opruimt en de hondeneigenaren de uitwerpselen van hun hond, waar hebben we het dan over!! Het Hilgelo is voor mens en dier!!!

Gast

#3

2014-07-28 05:25

een veilig hondenstrand hoort gewoon bij Het Hilgelo

Gast

#4

2014-07-28 14:35

Het is te gek voor woorden dat honden overal worden geweerd. Zolang de baas van de hond zich houdt aan een aantal regels (opruimen poep) is er niets aan de hand.

Gast

#5

2014-07-28 15:26

Het hilgelo is geen hilgelo zonder mens en dier die hier veilig kunnen recreëren. Ik vind het te gek voor woorden dat om financieel gewin dat de achterzijde helemaal verboden wordt. Ook bankjes waar ouderen en minder valide zoals ikzelf zijn verwijderd. Vreselijk. Winterswijk wordt groter en toeristischer maar aan de gewone winterswijker wordt geen rekening gehouden... met verwondingen tot gevolg daar er geen prullebakken meer staan op 1 na. Ongelofelijk! !!

Gast

#6 Re:

2014-07-28 16:10

#4: -

precies. En we weten allemaal dat niet iedereen dat doet. De goeden lijden dan onder de kwaden.
Dit is toch vaak zo.
En als t Hilgelo veilig en netjes is, met een aparte honden-zone waar de andere recreanten geen last van hebben
dan zijn die problemen allemaal in 1 keer opgelost


Gast

#7 Re:

2014-07-28 16:12

#5: -

gelijk heb je!!
voor iedereen is voor iedereen.


Gast

#8

2014-07-28 16:37

Iedereen heeft recht op een schoon en veilig Hilgolo dus ook mensen met honden.

Gast

#9

2014-07-29 06:55

Als iedereen zijn uitwerpselen opruimt wordt het hilgelo er echt niet vuiler van, dus vuilnisbakken graag !

Gast

#10

2014-07-29 15:12

Gewoon toegankelijk voor iedereen OOK HONDEN zij mogen toch samen met het baasje ook pret hebben aan het strand!

Gast

#11

2014-07-29 15:13

Vind zowieso dat er weinig gedaan wordt voor hondenbezitters.. in andere plaatsen hebben ze een soort hondenpark.. groot stuk grasland met goeie omheining zodat de hond even lekker los kan lopen.. maar hier ho maar overal word je weg gebonjourd als je de hond even los wilt doen!

Gast

#12

2014-07-29 18:12

een veilig hondenstrand hoort gewoon bij Het Hilgelo

Gast

#13

2014-07-29 19:02

Voor mijn dochter in wolphaartsdijk zou het strandje vrij moeten zijn opdat zij met haar kindjes vrijuit kunnen ravotten en wandelen
wenser

#14 Honden en prullenbakken

2014-07-29 21:06

Waar gaat het nu eigenlijk om in deze petitie, om de honden of om de rommel, ontbrekende prullenbakken etc. Dat lijken me twee verschillende dingen. Gezien de omschrijving van de petitie ("Wij willen een veilig hondenstrand op Het Hilgelo")en de reacties er op gaat het om de honden, niet echt om de andere zaken. Ik zou zeggen: Laat je hond uit in een bos of op een straat waar de rommel goed kunt opruimen. Niet bij en in een recreatieplas. Te veel hondenbezitters ruimen nu eenmaal niet op wat het beest achterlaat. En dan nog: honden horen niet in water waarin ook wordt gezwommen.
Trouwens wat de (ontbrekende) prullenbakken betreft: Wat je mee kunt brengen, kun je toch ook weer mee terug nemen? Waarom laat je de rommel en dus de kosten achter voor een ander?

Gast

#15

2014-07-29 23:06

belachelijk dat er geen honden meer mogen komen

Gast

#16

2014-07-30 09:26

Macho vind het zo leuk daar!!
jeroen

#17 Re:

2014-07-30 13:28

#1: Mark Jolink -

Ik kom al verscheidene jaren vanuit eibergen naar meddo om te zwemmen met de honden,dit moeten we ook met zijn allen gewoon blijven doen,gewoon negeren en afdwingen dat er een klein gedeelte voor honden blijft |(zoals het was dus...)

 

 


Gast

#18

2014-07-30 14:53

Dit is het derde jaar vakantie op de camping in Winterswijk. Belachelijk deze verandering! En hoe weinig flexibel tot de hondenbezitters! Het plezier voor ons en onze trouwe viervoeter in aanzienlijk minder nu. Ik hoop van harte dat er positief gehoor aan deze petitie gegeven gaat worden en er redelijkheid kan komen!

Gast

#19

2014-07-31 08:51

Ook wij willen een plekje waar we met onze viervoeter kunnen komen. Het Hilgelo is groot genoeg voor iedereen en wat is er nou mooier dan mens en dier die samen genieten.
willem

#20 Re: Honden en prullenbakken

2014-07-31 15:38

#14: wenser - Honden en prullenbakken

Volgens mij snapt u er niks van, de meeste recreanten zelf uit Duitland of verder weg, weten dat daar honden zwemmen en wandelen. laat me duidelijk zijn Dit gedeelte van het Hilgelo moet ter beschikking blijven van Hondenliefhebbers en andere recreante. Het is inderdaad uiterst schandalig dat men meubiliar en prullen bakken heeft verwijderd ook op, een heerlijke plek waar fietsers en wandelaars met of zonder hond konden genieten van een tijdelijke rustpauze. Schandalig vind ik het.


Gast

#21

2014-08-01 12:42

Toppers! een schande is het!

Gast

#22

2014-08-02 18:00

Als iedereen de poep opruimde van zijn eigen hond dan moet dat toch kunnen. Honden hebben het in de zomer al zo warm. Mag er dan een plek zijn waar ze kunnen afkoelen en hun sociale behoefte kunnen Letten

Gast

#23

2014-08-11 14:28

Dat afvalbakken verwijderd worden kan ik nog begrijpen, in de praktijk gooit men er veel naast en ze moeten ook steeds geleegd worden. Laat iedereen zijn eigen vuil mee nemen. Dat de doorgang aan de westkant wordt/is afgesloten is onbegrijpelijk. Het recreatieschap is NIET recreatief gericht.
Xel

#24

2014-09-26 16:01

Belachelijk dat je er met de hond niet meer naar toe mag. Hondenpoep is vies en kan wordenopgeruimd.  Wat te denkennvan paardenstront

hondenliefhebber

#25 hilgelo zonder honden

2016-02-25 16:25

Hilgelo zonder honden is geen Hilgelo. Een hondenstrand is een vereiste