FIETSERSOVERSTEEK BOSLAAN/BROEKHOFSTRAAT LANKLAAR

Geachte OUDERS, KINDEREN,

Onderstaand het ernstig en heel spijtig ongeval met ons buurmeisje Ruth V., er moet NU DRINGEND werk gemaakt worden om de scholieren en ander zwakke weggebruikers te beschermen aan die gevaarlijke oversteek!
Daarbij had ik U (jullie) willen vragen om deze petitie massaal te ondertekenen en zoveel mogelijk te delen.
Daardoor kunnen we samen bij/met het gemeentebestuur en bestuur wegenwerken aan een nieuwe verkeersoplossing werken om dergelijke zware ongevallen te vermijden.

Aan de Boslaan in Lanklaar ter hoogte van de Broekhofstraat wilde het meisje oversteken. Een 55-jarige bestuurder uit Maasmechelen merkte haar te laat op, kon niet tijdig remmen en greep het meisje in de flank. De fietsster kwam vol op de voorruit terecht en belandde meters verder hard op het wegdek. Omstaanders snelden te hulp, en konden haar bij bewustzijn houden. De MUG-arts van het ZOL en een ambulance snelden ter plaatse en vervoerden het meisje naar het ziekenhuis. Ze liep een zware hoofdwonde en een dubbel
open beenbreuk op. Ook de chauffeur van de Mercedes moest op de achterbank bekomen en kreeg water toegediend.