Erve Noordik Pannenkoekenhuis/restaurant

"Red het Erve Noordik! Teken deze petitie voor behoud van een maatschappelijke functie gecombineerd met een pannenkoekenhuis. Stop het bestemmingsplan naar wonen en laat de Gemeente Almelo het Noordik weer terug geven aan de gemeenschap gecombineerd in een vorm van een daghoreca. Jouw handtekening maakt het verschil!"
pannenkoeken-boerderij-erve-noordik-almelo-1.jpgVanaf de Tekentafel van het Gemeentehuis werd het concept al als kansrijk bevonden. Alle onderdelen staan hieronder vermeld. Toch wil de Gemeente Almelo het om laten zetten naar thema wonen, terwijl het ruim 50 jaar gebruikt werd in een maatschappelijke functie. "De Graaf van Almelo had het toen verkocht  aan de Gemeente voor gemeenschap"

Ik sta hier vandaag voor jullie om jullie te overtuigen van de vele voordelen van het transformeren van het pand Erve Noordik aan de Bosrand 33 te Almelo tot een pannenkoekenhuis gecombineerd met allerlei maatschappelijke faciliteiten aan te bieden voor de gemeenschap in plaats van het bestemmingsplan te wijzigen naar wonen en het te verkopen als een woonhuis. Deze beslissing zal niet alleen leiden tot een positieve impact op onze gemeenschap. Erve Noordik zal dan een sociale waarde van onze woonwijk vergroten. Hieronder wil ik enkele cruciale punten benadrukken die aantonen waarom deze transformatie de juiste keuze is:

1. Ligging:

Het pand is gunstig gelegen in het hart van onze gemeenschap, waardoor het bij uitstek geschikt is als locatie voor een pannenkoekenhuis gecombineerd met allerlei maatschappelijke functies. De centrale ligging maakt het gemakkelijk bereikbaar voor zowel de lokale bewoners als bezoekers van buitenaf. Dit zal de lokale economie kunnen stimuleren door het aantrekken van klanten die de omgeving willen verkennen en genieten van traditionele pannenkoeken & andere gerechten en verschillende activiteiten.

2. Rolstoeltoegankelijkheid:

Veel aandacht zal worden besteed aan inclusiviteit, Zoals het pannenkoekenhuis volledig rolstoeltoegankelijk maken en openstellen voor een diversiteit van doelgroepen. Dit zorgt ervoor dat alle leden van onze gemeenschap kunnen genieten van de culinaire ervaring die het pannenkoekenhuis te bieden heeft. Dit toont onze toewijding aan gelijke kansen en toegang voor iedereen.

3. Parkeervoorziening:

Het pand beschikt over voldoende parkeergelegenheid, wat uiteraard essentieel is voor het aantrekken van klanten en dit minimaliseert het gedoe voor bezoekers en verhoogt de aantrekkelijkheid van het pannenkoekenhuis als bestemming voor een gezellige maaltijd en avondje uit.

4. Terras en tuin:

Een goed ontworpen terras met een aangeklede tuin met sfeerverlichting zal een bijkomende troef zijn voor het pannenkoekenhuis. Met oog voor esthetiek en comfort kan het terras worden ingericht als een uitnodigende buitenruimte waar gasten kunnen genieten van hun maaltijden in de frisse lucht en voldoende speel accommodatie voor de kinderen in een groene omgeving aanwezig zal zijn.

5. Brandveiligheid:

Het Erve Noordik is op dit moment rondom voor de brandweer voldoende bereikbaar om bij een eventuele brand, repressief op te kunnen treden. Een advies van de brandweer hieromtrent is aanwezig. Onze ideeën omtrent een eventuele herinrichting van de locatie kunnen derhalve een positieve bijdrage leveren aan deze bereikbaarheid.    Bluswater is aanwezig in de vorm van ondergrondse brandkranen, onder andere gelegen aan de Kolthofsingel en Noordikslaan. Tevens zijn er binnen een afstand van 800 meter voorzieningen voor de brandweer om af te leggen van open water.

6. Gemeenschapsbinding:

Een pannenkoekenhuis heeft dan ook van nature een gemeenschapsgerichte aantrekkingskracht. Het zal fungeren als een ontmoetingsplaats voor buurtbewoners, vrienden, families, bedrijven, schoolgemeenschappen etc. wat bijdraagt aan de sociale cohesie binnen onze gemeenschap. Bovendien biedt het mogelijkheden voor lokale evenementen en activiteiten, zoals bijvoorbeeld een pannenkoeken dag organiseren voor de schoolgemeenschappen in de omgeving en een aanvulling kunnen zijn voor de Almelose Ruiterdagen etc.. Ook vooral wordt er naar de maatschappelijke functies gekeken en ruimte voor vrij worden gemaakt voor zoals bijvoorbeeld een biljart vereniging, kaart club, vergaderruimte, buurt vereniging, speelactiviteiten voor binnen en buiten aanwezig zal zijn. Kortom, het omzetten van dit pand naar een pannenkoekenhuis zal positieve effecten hebben op meerdere vlakken. Het zal niet alleen een gastronomische bestemming bieden, maar ook een plaats zijn waar mensen overdag samenkomen en onze gemeenschap versterken. Ik nodig u van harte uit om dit voorstel serieus te overwegen en daarmee een bijdrage te leveren hoe de levenskwaliteit van onze inwoners verbeterd kan worden en dit een positieve impuls kan geven aan onze lokale economie.

Dank u wel voor uw aandacht en tijd. Elke stemt telt!

Met vriendelijke groet,

Bjorn en Nina Alink

Door te ondertekenen, machtig ik Bjorn Alink om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.