Erkend statuut voor onthaalouders

Waarom deze petitie?

Met deze petitie willen wij onze aandacht vestigen op onze strijd voor een erkend statuut voor onthaalouders. School, vorming, opleidingen en diploma's behalen zonder enige erkenning en zekerheid! Daarnaast willen wij ook uw aandacht vestigen op de constante negativiteit in de media terwijl we ons enorm inzetten voor onze job!

Door deze petitie mee te ondertekenen ondersteun jij deze oproep.

Mijn oproep

Beste collega's

Ik heb jullie hulp nodig! We staan weer ( voor de zoveelste keer) in een slecht daglicht. Ik ben persoonlijk de commentaren op ons méér dan beu! Er is al veel gezegd geweest maar nog nooit echt iets aan gedaan.

Ik ben er zeker van dat velen onder jullie er net zo over denken als mij. We zijn tegelijk onthaalouder, schooljuffrouw, verpleegster, poetsvrouw, een luisterend oor naar de ouders toe, vul zelf maar aan....kortom superwoman dus....Ik hou heel veel van mijn job, maar het wordt ons steeds moeilijker gemaakt om het met volle overgave te blijven doen. We doen alles voor onze opvangkindjes soms ten koste van onze eigen kinderen...We werken vele uren voor een niet erkentelijk loon met een minimum pensioen.

We moeten school, vormingen volgen, diploma's behalen maar krijgen wel geen erkend statuut!! Veel plichten, maar weinig rechten! Zo zijn er nog enorm veel frustraties die we allemaal delen, ook over K&G en onze diensten en minister Jo Vandeurzen. Daarom wordt het tijd dat we eens met onze vuisten op tafel terug slaan!

Ik heb het Laatste Nieuws gecontacteerd en die zien een artikel met ons verhaal helemaal zitten! Maar daarom heb ik jullie hulp nodig! Het zou fantastisch zijn mochten jullie MASSAAL deze petitie ondertekenen! Mensen ik hoop op jullie steun want ik doe dit tenslotte voor ons allemaal. Ik weet dat er velen zullen die gaan zeggen: 'iemand anders zal wel deze petitie ondertekenen...', maar zo mogen jullie niet denken. Ik denk dat ik voor velen onder ons spreek dat het ons echt wel hoog zit. Dus tekenen is de boodschap!

Mvg, Kesteloot Sylvie

Hopend op de erkenning die we verdienen.