Wezep - Een hondenspeelveld in plaats van een jongerenhangplek waar vaak veel zwerfvuil ligt

Het 'voetbalveldje' tegenover nieuwlandsweg 99 trekt nauwelijks spelende kinderen, wel trekt het jeugd die er rondhangen en zwerfvuil achterlaten. In de 2 jaar dat ik hier woon heb ik een aantal keer afval geraapt en vond ik veel kapot glas, blikjes, snoep en chips verpakkingen soms nog met inhoud en verbrande kranten en dozen.

Ik zou graag handtekeningen verzamelen om het veld een nieuw doel te geven. Wezep is een dorp met veel hondenliefhebbers maar eigenlijk weinig mogelijkheid om de honden vrij te laten spelen met elkaar. Dit veld zou een gunstige plek hiervoor zijn, aan de rand van een woonwijk met veel honden. Het veld is al aan 3 kanten omheind. En een poepafvalbak staat al op het grasveld ervoor. Deze zou ik verplaatsen naar het ( nieuw te plaatsen) toegangshek. Zodat men zich aan de opruimplicht kan houden en we zo het veld samen netjes kunnen houden.

Het zou een fantastische plek kunnen worden om honden vrij te laten spelen en leren van elkaar. En voor buurtbewoners om meer verbinding met elkaar te hebben door de ongedwongen ontmoetingen op het veldje.

Mocht er budget voor zijn zou het helemaal leuk zijn als er een aantal agility attributen geplaatst kunnen worden om zo het publiek nog wat meer uit te nodigen.

Laten we samen zorgen dat het veld niet opnieuw vervuild en gevaarlijk wordt door het afval en rondslingerende glas.

Door te ondertekenen, machtig ik Danielle Roghair om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.