(Dubbel) ouderschapsverlof voor alleenstaande ouders (evenveel als koppels)

Als alleenstaande ouder van 2 zonen vind ik het discriminatie van het kind van (al dan niet bewust) alleenstaande ouders dat koppels 2 keer  ouderschapsverlof (elke ouder vh koppel) kunnen nemen voor een kind en een alleenstaande slechts 1 keer, maw een koppel kan dubbel zoveel ouderschapsverlof opnemen als een alleenstaande terwijl een alleenstaande sowieso al minder opvangmogelijkheden heeft. Dit is zeker het geval voor bewust alleenstaande ouders of een kind van wie een ouder overleden is of als er geen andere ouder mee zorgt voor het kind.

Opmerking hierbij : voor gescheiden ouders kan het natuurlijk wel zijn dat beide ouders ouderschapsverlof willen nemen voor hun kind en dan blijft alles uiteraard  bij het oude (systeem).

De invoering van ouderschapsverlof voor pleegouders zou hierbij ook mogen aansluiten.

Door te ondertekenen, machtig ik Kristien Francq om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

Script executed with success this is not html: Array ( [type] => 2 [message] => Trying to access array offset on value of type null [file] => /home/petitions/public_html/sign_petition.php [line] => 31 )