Petitie tegen naamswijziging DMCI

Onlangs heeft het domein DMCI, onder leiding van domeinvoorzitter Geleyn Meijer, de naam van het domein DMCI veranderd van Domein Media, Creatie en Informatie naar Domein Digitale Media & Creatieve Industrie. De reden achter de naamsverandering is dat de oude domeinnaam te veel verwarring opleverde met de naam van de andere opleidingen (lees: MIC). Dit heeft voor de CO-studenten ingrijpende gevolgen. Daarbij komt nog dat de beste man niet eens de moeite heeft genomen ons op een behoorlijke manier in te lichten over het voorgaande.

De domeinnaam Digitale Media & Creatieve Industrie dekt de lading van de opleiding Communicatiemanagement NIET. Communicatiemanagement gaat over veel meer dan digitale media en creatieve industrie. Meneer Meijer is van mening dat het bedrijfsleven bij de oude domeinnaam vaak geen helder beeld had van de opleidingen. Beste meneer Meijer, bij creatieve industrie wel? Creatieve industrie? Daarbij komt nog dat er op onze propedeuses een ander domein (DEM) staat dan op onze diploma's (DMCI). Het gevoel heerst dat onze diploma's direct minder waard worden door deze volslagen krankzinnige naamswijziging.

Ben jij het eens dat de naamswijziging ongedaan moet worden gemaakt en dat er op je diploma hetzelfde moet staan als op je propedeuse? Onderteken dan de petitie!