De biologische stadstuin moet blijven!

Sinds juni 2019 is de biologische stadstuin 'Down to Earth' gennep geopend. Wij zijn een volledig biologische tuin met een aantal dieren en bieden een werkplek voor mensen met een achterstand tot de arbeidsmarkt. Door handhavingsverzoeken van enkele tegenstanders wordt het onmogelijk gemaakt om de stadstuin te behouden.

Vanwege de handhavingsverzoeken van enkele tegenstanders moeten de picknicktafels, kippenhok, schuilhutten van de vier varkens, tunnelkas en overkapping verwijdert worden. Dit betekent dat de mensen die naar de tuin komen niet meer kunnen van de biologische gehouden dieren in de tuin. De dieren kunnen niet beschermd worden als er geen schuilhutten staan. Ook kunnen de mensen niet meer even uitrusten aan 1 van de picknicktafels.

Wij hopen op steun van jullie zodat wij de gemeente Gennep kunnen overtuigen van het nut van de stadstuin. Elke dag werken hier mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt en komen er mensen verse biologische groenten kopen. Wij hopen dat dit kan blijven en willen laten zien dat er veel mensen genieten van de tuin.

Biologische stadstuin "Down to Earth"    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen geef ik Biologische stadstuin "Down to Earth" toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.