Dankbrief aan de bergers van de Donbas

L.S.,

Hierbij willen ondertekenden van deze brief hun oprechte dank uitspreken voor al het werk dat u hebt verricht voor het bergen van slachtoffers van Malaysia Airlines vlucht MH17 van 17 juli jongstleden. U hebt belangeloos en vol overgave uw werk verricht onder de moeilijke omstandigheden als gevolg van het oorlogsgeweld in uw regio. Voor ons is deze gebeurtenis een traumatische ervaring, zeker ook door het op televisie te moeten zien van levenloze lichamen uit het vliegtuigwrak.

Echter zo is gebleken hebt u de bergingstaak met kunde gedaan en de lichamen en persoonlijke bezitten met de grootste zorg behandeld. Er is hiermee een belangrijke bijdrage geleverd aan verwerking van de ramp onder de Nederlanders in het algemeen en de nabestaanden van de slachtoffers in het bijzonder.

Uit recente berichten in de Nederlandse media, te weten de berichtgeving op RTL Nieuws van 3 en 4 september jongstleden, is gebleken dat uw inspanningen namelijk nauwelijks op waarde zijn geschat. Dit is voor ons onbegrijpelijk, omdat wij juist verwachten van onze regering dat ze dergelijke inspanningen met de grootste waardering zou beantwoorden.

Dit is de directe aanleiding geweest voor deze brief die is ondertekend door Nederlanders die zonder politieke bijbedoelingen hun oprechte dank wensen uit te spreken voor uw inspanningen.

Hoogachtend,

Voor meer informatie: