Callisthenics Gent

Bar Stars, Bar Hero's, Bar Brothers, Hannibal for King, Street Workout, etc. ...

Callisthenics of Body-Weight Training is de sociale sport van deze tijd!

Het is gezond, het is in de open lucht, het is sociaal, maar het is vooral heel leuk!

Ook al is het een sport waar men vooral gebruik gemaakt van het eigen lichaam, toch is er een minimum aan faciliteiten vereist. Een geasfalteerd plein waar er een reeks klimrekken, optrekstangen, parallelle stangen, etc.. zijn geïnstalleerd zijn een minimum.

Onze naburige landen hebben het begrepen. Als onderdeel van sociale projecten (denk aan sociale huisvesting) worden in verschillende sociale wijken dergelijke faciliteiten voorzien. (http://www.kenguru.pro/fotonew.php) Het bevordert de sociale interactie, creëert sociale relaties, het zet aan tot sport. Maar het houdt de jeugd ook op een positieve manier weg van verveling en daarmee eventueel gepaard gaand kattekwaad.

Met deze petitie vragen wij Gentse Bar Buffalo's, gedreven en gemotiveerd om deze sport in onze eigen stad ten volle te kunnen beoefenen, aan onze stad om dergelijke faciliteiten te voorzien.

De Blaarmeersen of de Watersportbaan, de Brugse Poort, Het Rabot, Nieuw Gent, De Muide, De Dampoort, Ledeberg, ... genoeg locaties met sympathisanten die deze faciliteiten zouden benutten.

Sportdienst Gent, aanhoor onze wens!

Gentse bar buffalo's! Teken deze petitie als ook jullie een bar park willen!