#bringbackNicolette Nicolette van Berkel terug op De Brandaris

0FF0E42D-0629-4703-BE4C-86E74DEBF32C.jpeg

Nicolette van Berkel is zeevaartleider met hart en ziel. Als boegbeeld van De Brandaris was ze een prachtig voorbeeld voor velen als succesvolle vrouw in een mannenwereld. De sfeer achter de schermen is minder rooskleurig. Pesterijen waren aan de orde van de dag door een aantal mannelijke collega's.

In januari 2016 doet Nicolette van Berkel hier officieel melding van bij de leiding en  vraagt om een veilige werkomgeving en respectvolle behandeling. Rijkswaterstaat meldt haar ziek. Twee jaar later zit ze nog steeds thuis alhoewel de bedrijfsarts haar al 2 keer beter heeft gemeld. Rijkswaterstaat verklaart dat ze nog  steeds uitgaan van haar terugkeer maar wil eerst het onderzoek afronden.

Dit onderzoek duurt inmiddels bijna 2 (!) jaar en er is nog steeds geen zicht op een  oplossing. Blijkbaar heeft dit geen prioriteit voor Rijkswaterstaat en zit een vakvrouw gedwongen thuis. Nicolette wil niks anders dan weer aan de slag !

Bij deze verzoeken wij dringend Rijkswaterstaat om haar haar plek terug te geven op de Brandaris en een veilige werkomgeving te creeeren om haar werk onder normale omstandigheden te kunnen doen.

Door te ondertekenen, machtig ik De beheerder om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

Script executed with success this is not html: Array ( [type] => 2 [message] => Trying to access array offset on value of type null [file] => /home/petitions/public_html/sign_petition.php [line] => 31 )