Beëindiging ruilservice BSO en dagopvang Eerste Stap

Op 13 november jl. hebben alle ouders waarvan de kinderen op de BSO/reguliere kinderopvang van De Eerste Stap zitten het bericht ontvangen dat zij stoppen met de ruilservice.

Met de volgende gevolgen:

• de opbouw van punten in het huidige ruilsysteem stopt per 1 januari 2024;
  • tot 1 juli 2024 kun je nog ruilverzoeken indienen via de ouder app. De assistent-manager beoordeelt de ruilverzoeken en maakt de afweging of deze goedgekeurd kunnen worden zonder de continuïteit in gevaar te brengen;
  • het resterende ruilsaldo vervalt per 1 juli 2024;
  • wat blijft bestaan is de mogelijkheid om tegen betaling extra opvang aan te vragen. Het gaat ons er niet om extra inkomsten te genereren maar om ouders toch nog een mogelijkheid te bieden als de nood hoog is.

Je mag dus wél tegen betaling extra opvang aanvragen, maar het is niet meer mogelijk om de uren die je niet hebt gebruikt door bijv. een kinderfeestje/een feestdag o.i.d. op de BSO/kinderopvang ochtend/middag e.d. op een andere dag/tijd in te halen. Ikzelf zag dat altijd als een stukje extra service en als je dit op tijd aanvraagt kunnen ze er ook qua planning rekening mee houden.

Ze crediteren deze uren ook niet als je je kind bijv. 3 weken van tevoren afmeldt.

Ik zou graag zien dat de ruilservice in stand blijft of dat de uren waarvan je geen gebruik maakt (van de opvang) en waarbij je dit bijvoorbeeld 3 weken van te voren netjes hebt aangegeven niet in rekening worden gebracht.

Mocht je het hiermee eens zijn zou je deze petitie dan s.v.p. willen ondertekenen? Dan zal ik deze aan De Eerste Stap aanbieden.

Door te ondertekenen, machtig ik Claudia Berkenhagen om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.