AmberAlert MOET blijven !!

Wij, als ondertekenaars van deze petitie, willen dat het AmberAlert in z'n huidige vorm behouden blijft!!

Opnemen onder de vlag van 'Burgernet' zou betekenen dat er minder alert op een bericht gereageerd wordt. Burgernet is immers bedoeld om een actie te starten in een bepaald postcodegebied en voor veel meer zaken, terwijl een AmberAlert een landelijke dekking heeft en specifiek gericht is op de vermissing van een persoon. Mensen kunnen dus hierdoor minder adequaat reageren, omdat er gedacht wordt dat het 'toch maar een beperkte omvang heeft'.

Ook al zijn er, God zij dank, slechts enkele meldingen per jaar via AmberAlert (misschien moeten de criteria voor een melding nog eens tegen de loep gehouden worden), toch heeft zo'n melding veel groter bereik dan Burgernet: ook nieuwsmedia, snelwegborden, reclameschermen en social media als Facebook.

Kortom: Laat een goed functionerend systeem blijven bestaan en maak er geen zoekplaatje van!!

>>>>  NIET MEER ONDERTEKENEN !!  <<<<

ZIE DE MEDEDELINGEN !!!  >>>  Red vermiste kinderen in levensgevaar, RedAMBERAlert

Door te ondertekenen geef ik E. Everse toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.