Afsteektijd vuurwerk houden zoals het is

Minister opstelten heeft recent een brief geschreven naar alle gemeentes in Nederland betreft de aanpak van oud en nieuw 2014-2015. De nieuwe regelgeving is dat er nog maar 8 uur vuurwerk mag worden afgestoken met oud en nieuw. Dit is een aanpassing van een nederlandse traditie die al jaren zo word geviert. Dit zou niet moeten worden gewijzigd, omdat ten eerste kinderen er minder plezier van hebben. Er word overdag dan niks meer afgestoken en zodra het mag moeten ze vaak naar bed. Ook schiet de nieuwe regelgeving er niks mee op omdat er juist meer vandalisme door komt. Mensen hebben minder tijd dat ze mogen afsteken dus gaan meer in een kortere periode afsteken dat gevaarlijke situaties kan veroorzaken. Ook zal met name de jeugd minder plezier ervan hebben, omdat ze korter mogen afsteken. De hoeveelheid illigaal vuuwerk zal er ook niet minder door worden

Onderteken alstublieft deze petitie en laat zo zien dat de Nederlandse traditie oud en nieuw moet blijven zoals het is.