Gelijke kansen voor orthopedagogen en psychologen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

7700+ handtekeningen voor gelijke kansen van psychologen en orthopedagogen overhandigd aan minister Helder.

2024-04-11 15:47:17

YES!

Afgelopen dinsdagmiddag zijn wij in gesprek gegaan met het ministerie van VWS over de zorgen van de orthopedagoog ten aanzien van het wetsvoorstel vereenvoudiging beroepenstructuur van de psychologische beroepen. Minister Helder heeft de petitie met 7700+ handtekeningen als reactie op het wetsvoorstel in ontvangst genomen. Het ministerie geeft aan de petitie en alle reacties serieus te nemen. Wij voelen ons gezien en waarderen dat het geluid vanuit de praktijk wordt gehoord!

Met veel dank aan jullie allen voor het massaal ondertekenen van deze petitie.

Wordt vervolgd!

Foto_petitie3.jpg

bezorgde orthopedagogen

NIEUWS! De petitie zal in ontvangst genomen worden!

2024-03-28 16:01:04

Beste ondertekenaar van de petitie,

We hebben groot nieuws, dankzij al jullie handtekeningen kunnen we de petitie gaan overhandigen aan demissionair minister Dijkstra op dinsdag 9 april om 17:00u!

We hebben nog één keer jullie hulp nodig door de petitie massaal te delen zodat we deze handtekeningen nog mee kunnen nemen naar Den haag.

Tot slot nog een vraag aan enthousiaste orthopedagogen: We zouden graag nog 4 orthopedagogen meenemen van verschillende organisaties om de petitie samen mee aan te bieden.

Indien het je leuk lijkt mail dan naar: beroepenstructuurorthopedagoog@outlook.com

Vriendelijke groeten,

De initiatiefnemers van de petitie.

bezorgde orthopedagogen

Internetconsultatie: Wet vereenvoudiging beroepenstructuur psychologische beroepen

2024-02-15 15:35:52

Beste allemaal,

Bij deze willen we het volgende graag bij jullie onder de aandacht brengen:

Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) is gestart met een openbare internetconsultatie over het wetsvoorstel voor de aanpassing van de Wet op de Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg (Wet BIG) met betrekking tot de nieuwe beroepenstructuur. Deze consultatie is een belangrijke eerste stap in het proces om de Wet BIG te wijzigen en de nieuwe beroepenstructuur te realiseren. Je kan reageren op het wetsvoorstel tot 26 februari 2024 via de volgende link: https://www.internetconsultatie.nl/beroepenstructuur/b1

Het is belangrijk dat ook de gevolgen voor het beroep orthopedagoog goed onder de aandacht worden gebracht bij het ministerie.

We hopen dat jullie massaal zullen reageren.

Groeten,

De initiatiefnemers van de petitie

Aanbieden petitie

2024-02-08 13:06:44

Beste allemaal,

Inmiddels hebben wij contact met het ministerie van VWS om de petitie te gaan aanbieden. Om de petitie nog extra kracht bij te zetten, verzoeken wij jullie deze petitie nogmaals te delen binnen jullie netwerk om nog zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen voordat we deze daadwerkelijk gaan aanbieden. We zullen jullie op de hoogte houden wanneer er meer bekend is. Dank alvast!

Groeten,

Initiatiefnemers van de petitie/bezorgde orthopedagogen

Webinar NIP veranderende beroepenstructuur

2023-10-30 09:16:52

Beste allemaal,

Bij deze willen we graag het webinar over de veranderende beroepenstructuur van het NIP onder de aandacht brengen op 15 november aanstaande. Het webinar zal gaan over de laatste ontwikkelingen binnen het programma Beroepenstructuur. Tijdens het webinar zal er ook (beperkt) ruimte zijn om vragen te stellen, dus goed om onze stem te laten horen.

De link:

Met vriendelijke groet,

Bezorgde orthopedagogen

Update petitie en verzoek delen!

2023-09-12 12:57:27

Beste allemaal,

Super fijn dat jullie de petitie hebben ondertekend en daarmee met ons opkomen voor gelijke kansen voor orthopedagogen en psychologen. We hebben vernomen dat de petitie wordt gezien en serieus wordt genomen. Echter is er meer nodig voor daadwerkelijke veranderingen in het advies of wetsvoorstel. Voor nieuws over de veranderende beroepenstructuur zie o.a. https://beroepenstructuur.nl/home/ en https://psynip.nl/beroepskwaliteit/beroepenstructuur/#masterpsychologen

Om vervolgstappen te kunnen ondernemen met de petitie, hopen wij nog meer handtekeningen te verzamelen. We verzoeken iedereen deze petitie in breed netwerk te delen om zoveel mogelijk handtekeningen bij elkaar te hebben.

Dank alvast!

Bezorgde orthopedagogen

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.