Voorkom enorme grondwateronttrekking uit de Twentse bodem door NX Filtration

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Uitnodiging actie in stadhuis om grondwateronttrekking door NX Filtration een halt toe te roepen

2023-07-14 17:54:53

Bij deze bent u van harte uitgenodigd voor het bijwonen van een ludieke actie op 19 juli om 18.10 u in het stadhuis in Hengelo

Dan, aanstaande woensdagavond, vindt er in Hengelo de laatste raadsvergadering voor de zomervakantie plaats, met daarin op aangeven van de SP ook vragen aan wethouder Gerrits (VVD) over de  bomendeal die het beursgenoteerde bedrijf NX Filtration maakt met de gemeente Hengelo.

Zoals u wellicht weet spannen de Natuur en Milieuraad Hengelo eo de Groene Tafel, Landschap Overijssel en veel andere betrokkenen zich samen met de SP in om deze enorme aanslag op de Twentse Natuur te voorkomen.

Voorafgaand aan die vergadering willen de Jongeren in de SP deze wethouder op ludieke wijze iets aanbieden om hun oprechte zorgen te uiten over de toekomst van de bomen en de mensen in Twente dat volgens hen bedreigd wordt door de enorme waterbehoefte van dit bedrijf.

Het bedrijf NX Filtration dat kunststof waterzuiveringsfilters maakt, maar niet in staat is haar enorme vloed aan smerig eigen afvalwater niet te zuiveren.

Deze aanbieding vindt plaats om 18.10 u in de stadhuishal, op het bordes voor de Raadskamer.

We nodigen u en zoveel mogelijk andere bezorgde Twentenaren uit om deze actie bij te wonen.

Voor vragen: 06-12322722 en/of hengelo@sp.nl

met vriendelijke groet,

Vincent Mulder

Vincent Mulder SP Hengelo

Ontwikkelingen in de strijd tegen enorme grondwateronttrekking uit de Twentse bodem door NX Filtration

2023-06-14 10:07:19

Beste ondertekenaars van de petitie 'Voorkom enorme grondwateronttrekking uit de Twentse bodem door NX Filtration',

Er is mede dankzij jullie steun veel beroering over de mogelijke vergunningverlening aan NX Filtration voor het aanboren van 700 miljoen liter grondwater uit de Twentse bodem. Er verschijnen wekelijks artikelen over deze zaak die aan alle kanten aan kritiek onderhevig is. Niet alleen is er de aanklacht van het massieve oppompen van grondwater, ook het lozen van vuil afvalwater met stoffen die het bedrijf zelf blijkbaar niet kan filteren is een curieuze zaak. Daarnaast blijkt er bij de vergunningverlening door gemeente en provincie van alles mis te zijn en lijkt het er op dat er vooral vanuit economisch belang naar deze zaak wordt gekeken.

Vandaar de oproep aan jullie om deze petitie verder onder de aandacht te brengen van veel meer mensen. Stuur deze svp door aan je bekenden en contacten in de regio. We rekenen op jullie steun.

met vriendelijke groet,

Vincent Mulder

Enkele publicaties die hierover verschenen:

Vincent Mulder SP Hengelo

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.