Tunnel Elisabethlaan

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Argumenten buurtbewoners

2013-01-05 20:43:48

Geachte

Naar aanleiding van het ondertekenen van de petitie voor de herziening van het tunnelproject, hebt u waarschijnlijk een schrijven ontvangen van het stadsbestuur waarin gevraagd wordt naar uw persoonlijke argumentatie.

Hieronder kunt u een voorstel tot antwoord vinden. Indien u akkoord gaat met deze bezwaren, gelieve deze te ondertekenen en eventueel aan te vullen met uw persoonlijke opmerkingen.

U kunt deze afgeven in volgende zaken tot zaterdag 12 januari:

• Bakkerij Desmedt (Stuiverstraat)
  • Kapsalon Hairmax (Elisabethlaan)
  • Apotheek Bultynck (Elisabethlaan)
  • Groenten en fruit Nick en Annick (Torhoutsesteenweg)
  • Boekhandel Charlotte (Catharinaplein)

U kunt ook een persoonlijk bezwaar richten aan de dienst Openbaar Domein per post (Vindictivelaan 1 8400 Oostende) of per e-mail aan openbaardomein@oostende.be. Zelfs indien u (nog) geen brief hebt ontvangen, hebt u het recht dit te doen.

Hopend op uw steun, wensen we u een gelukkig nieuwjaar.

Comité Sint-Jan Mobiel

VOORSTEL TOT ANTWOORD:

Stadhuis Directie Openbaar Domein

Vindictivelaan 1

8400 OOSTENDE

Kenmerk:813/012/1263/KV

Oostende, 5 januari 2013

Geachte

In antwoord op uw brief wat onze bezwaren zijn bij het ondertunnelingproject van het kruispunt Elisabethlaan –Torhoutsesteenweg zijn dit de punten:

1.) Uitgangspunt is het wegwerken van het “zwart punt”. Dit zwart punt blijft even zwart, daar het afslaand verkeer blijft zoals de huidige situatie.

2.) Er worden bijkomende conflictpunten gecreëerd:

• Kruispunt Mariakerkelaan-Torhoutsesteenweg
  • Kruispunt Seringenstraat-Elisabethlaan
  • Kruispunt Blauwkasteelstraat-Torhoutsesteenweg
  • Kruispunt Gelijkheidstraat-Torhoutsesteenweg

3.) Het oversteken van het kruispunt op de Elisabethlaan wordt verboden. Alle verkeer zal verplicht moeten afslaan op de Torhoutsesteenweg, die al oververzadigd is; gevolg sluikverkeer in de omliggende straten.

4.) Het merendeel van het zware verkeer bevoorraadt de winkels op de Torhoutsesteenweg en zal dus bovengronds blijven afslaan.

5.) Er zal file ontstaan op de Elisabethlaan bij het voorsorteren van meerdere rijvakken naar 1 rijvak in de tunnel.

6.) Wat met de veiligheid in de tunnel? Er is geen vluchtweg of pechstrook over de totale afstand van 300 meter.

7.) Het kruisen van de Elisabethlaan wordt onmogelijk gemaakt, want de doorsteken verdwijnen ter hoogte van de Generaal Jongbluthlaan, Stuiverstraat, Kroonlaan, Vrijheidstraat en Eendrachtstraat.

8.) De schade aan de woningen in de buurt.

Dit zijn de voornaamste bezwaren, om nog maar te zwijgen over de enorme kostprijs.

Hopend dat er rekening wordt gehouden met de mening van meer dan 2.000 buurtbewoners, groet ik u met de meeste hoogachting.

Naam:

Adres:

Handtekening

Comité Sint-Jan Mobiel

Petitie overhandigd aan burgemeester Vandecasteele: 2073 handtekeningen!

2012-10-17 19:38:03

Vanavond hebben we 2073 handtekeningen overhandigd aan burgemeester Jean Vandecasteele in de gang van het Oostendse stadhuis. Hij heeft ons doorverwezen naar de experten, met wie we binnenkort graag in debat zullen gaan. Deze petitie zal ook doorgegeven worden aan het Vlaams Gewest, dat in deze de eindverantwoordelijkheid draagt.

De petitie loopt ondertussen verder, ook on line.

Alvast bedankt aan iedereen die deze ondertekende!

Petitie in de media

2012-10-04 20:03:51

Stefan Burke

Reeds meer dan 1200 handtekeningen!

2012-10-03 21:45:26

Deze petitie loopt niet enkel on line, maar was de voorbije dagen ook bij de lokale handelaren te ondertekenen. Zo werden in minder dan 10 dagen reeds meer dan 1200 handtekeningen verzameld! Bedankt aan iedereen voor de steun.

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.