Vrijeschool Meander Nijmegen moet snel een tweede locatie krijgen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dank!

2023-10-27 08:24:36

Beste belangstellenden,

De afgelopen tijd hebben wij ons ingezet om het benodigde aantal ouderverklaringen te verzamelen. Dit is gelukt! Wij zijn enorm verheugd dit goede nieuws te kunnen delen. Dit betekent dat de procedure een vervolg gaat krijgen. Begin volgende week worden alle documenten ingediend bij DUO en Inspectie en gaat de gemeente op zoek naar een locatie. In het voorjaar van 2024 horen we of we goedkeuring hebben gekregen vanuit het ministerie om daadwerkelijk een tweede vrije school te mogen starten. We hebben goede hoop. Het streven is dan om na de zomervakantie van 2025 de deuren van de nieuwe locatie te openen.

Wij willen iedereen danken voor het steunen van ons initiatief!

Warme herfstgroet van de ouderinitiatief groep

Esther Angeneind, Leo Hofman, Coco Jilesen

Ouderverklaringen voor oprichting tweede vrijeschool

2023-07-03 13:01:18

Beste mensen,

Wij hebben nog een keer heel hard jullie steun nodig! Elk kind in de regio heeft recht op vrijeschoolonderwijs. Helaas is Meander al jaren vol. Daarom gaat Stichting Pallas een tweede vrijeschool in Nijmegen oprichten. Om een nieuwe school te stichten, hebben we wettelijk minimaal 180 ouderverklaringen nodig. Dit is geen inschrijving, maar een belangstellingsregistratie.

Voorwaarden om ons te steunen:
• Je woont in de stad of omgeving *) van Nijmegen.
• Je kind is, op 1 november 2023, twee, drie of vier jaar oud.
• Geef één verklaring per kind.
• Jouw steun is een peiling van belangstelling, het is geen inschrijving.

Zo geef je de verklaring:
1. Ga naar: https://duo.nl/apps/initiatief-nieuwe-scholen/index.html#/
2. Kies ons initiatief: Vrijeschool Vacalis Nijmegen.
3. Log in bij DUO: gebruik je DigiD en het BSN-nummer van je kind.
4. Bevestig je verklaring.

Blijf op de hoogte:
Je kunt dit initiatief volgen op de Facebookpagina van Meander.
Stuur ons ook even je mailadres, dan houden we je op de hoogte: nieuwevrijeschoolnijmegen@vsmeander.nl

Dank voor je steun! Samen zorgen we voor een divers aanbod van scholen in Nijmegen.

*) De regio van waaruit je jouw verklaring af kunt geven is groot:
Nijmegen Noord, Midden, Oost, West, Zuid.
Ooijpolder, Groesbeek, Berg en Dal
Oosterhout, Elst, Gendt

Esther Angeneind & Coco Jilesen

Verzamelen contactgegevens

2023-05-19 08:27:42

Beste mensen,

De afgelopen tijd hebben wij niet stilgezeten. De directie van Meander Nijmegen is nog altijd in overleg met de gemeente en de overige besturen van het basisonderwijs met als doel een tweede vestiging van een vrijeschool van de grond te krijgen.
Er wordt een tweesporenbeleid ingezet. Dat betekent dat er tevens een officiële aanvraag is ingediend bij het Ministerie voor de oprichting van een nieuwe vrijeschool in Nijmegen. Hiervoor is een steunbetuiging van ouders nodig.
In het najaar van 2023 hebben wij zoveel mogelijk handtekeningen nodig van ouders die kinderen hebben in de leeftijd van circa 2 - 4 jaar èn die woonachtig zijn in een straal van 6 km om de beoogde plek voor de tweede vestiging (we gaan uit van het gemeentehuis van Nijmegen als middelpunt). Als we voldoende handtekeningen verzamelen is de gemeente vanuit het Ministerie verplicht om huisvesting voor de nieuwe basisschool te realiseren.

Hierbij doen wij een oproep aan iedereen die wij in het najaar hiervoor mogen benaderen. Graag een e-mail sturen naar nieuwevrijeschoolnijmegen@vsmeander.nl
Vermeld daarbij: je eigen naam, naam van je kind en geboortedatum van je kind en jullie woonadres.

Mocht je de wens hebben om je aan te sluiten bij de ouderinitiatief groep om mogelijk een meer actieve rol te kunnen spelen kun je dit ook in de mail aangeven. Inzet, betrokkenheid en enthousiasme van ouders die de vrijeschool een warm hart toedragen is heel erg welkom!

We hopen op veel reacties van jullie en zullen diegenen van wie wij contactgegevens krijgen middels een nieuwsbrief op de hoogte houden van de verdere ontwikkelingen en informeren zodra we in het stadium zijn om handtekeningen te verzamelen voor de steunbetuiging.

Hartelijke groeten,

Directie van Meander & voorzitters ouderinitiatief groep (Esther Angeneind en Coco Jilesen)

Esther Angeneind, Coco Jilesen

Ontwikkelingen tweede locatie Vrijeschool Meander

2022-12-09 09:06:04

Allereerst hartelijk dank voor jullie steun! De petitie is overhandigd aan wethouder Grete Visser, ze was onder de indruk van het grote aantal handtekeningen. De gemeente geeft aan dat ze de urgentie voelen om een tweede locatie te openen, maar dat er op dit moment geen schoolgebouw beschikbaar is. Het bestuur van Meander zal elke twee maanden met de gemeente blijven overleggen tot er een oplossing is. Een andere mogelijkheid is het oprichten van een nieuwe vrijeschool. Die optie wordt onderzocht. Mochten er ontwikkelingen zijn, dan laten we dat hier weten.

Nogmaals dank voor jullie steun!

Bart_Spijkerboer_overandigt_550_handtekeningen_aan_Wethouder_Grete_Visser.JPG

Bijschrift foto: directeur van Meander, Bart Spijkerboer, overhandigt ruim 550 handtekeningen aan wethouder Grete Visser

Namens de auteurs van de petitie: Esther Angeneind, Leo Hofman, Coco Jilesen

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.