Ik wil een beter mobiliteitsplan voor iedereen in de Dampoortwijk!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Geef een positief signaal en onderteken onze nieuwe petitie

2024-02-06 07:33:18

Wacht jij ook al lang op meer leefkwaliteit & veiligheid in de Dampoortwijk & Oud Gentbrugge?

Van politieke spelletjes en juridische veldslagen worden onze wijken niet beter. Geef een positief signaal en onderteken deze petitie.

Wij tellen af naar het einde van de werken aan de Dampoort (na de paasvakantie) en eisen dan de invoering van het wijkmobiliteitsplan zoals goedgekeurd door de gemeenteraad. We verwachten ook dat het stadsbestuur haar verantwoordelijkheid opneemt om de knelpunten in het plan, waar het nog niet veilig genoeg is en er doorgaand verkeer mogelijk blijft, op te lossen zodat het overal veilig, gezond én aangenaam wordt.

Verenigde Straten Dampoortwijk

Zorgen om de toekomst van het wijkmobiliteitsplan

2023-09-28 17:37:51

Maak je je ook zorgen om de toekomst van het wijkmobiliteitsplan? Nog voor de invoering van het plan sloot het stadsbestuur in alle stilte een akkoord om nog meer sluipverkeer door de Dampoortwijk toe te laten  (lees hier meer: Plannen rond Gentbruggebrug aangepast). Dit is onaanvaardbaar. Ook andere nieuwsberichten tonen aan dat de Gentse politici nog steeds niet overtuigd zijn van de noodzaak van een sterk mobiliteitsplan.

Tijd voor actie! Wil je meewerken aan toekomstige acties? Altijd welkom! Kijk ook op onze website voor onze contactgegevens en ons standpunt over de beslissing van het stadsbestuur, volg ons op facebook en spreek je buren, familie en vrienden aan om onze petitie mee te ondertekenen!

Wij blijven ons engageren voor een leefbare en veilige Dampoortwijk.

actie op donderdag 28 oktober

2021-10-27 08:44:53

Onder het motto 'Maak van een kruispunt geen soepje', nodigen we jullie uit voor onze symbolische soepbedeling aanstaande donderdag 28/10 tussen 17h30-19h00 aan het kruispunt Gentbruggestraat-Waterkluiskaai.

Met deze actie brengen wij een aantal belangrijke knelpunten van het wijkmobiliteitsplan Dampoort onder de aandacht.

Kom een soepje drinken en we leggen jou onze kijk op het voorliggende wijkmobiliteitsplan uit. Wat vinden we goed? Wat zijn volgens ons nog de knelpunten? Wat is er nog meer nodig voor een leefbare Dampoortwijk?

Na de actie volgt een persbericht en delen we de details van onze evaluatie.

Wijkmobiliteitsplan Dampoortwijk - nieuws

2021-10-13 16:21:54

Gisteren werd het nieuwe ontwerp van het wijkmobiliteitsplan "Dampoortwijk - Oud Gentbrugge" gedeeld met de pers. Via deze link vind je meer informatie en kan je het plan downloaden.

De Verenigde Straten Dampoortwijk zal het plan inhoudelijk evalueren en aftoetsen aan de criteria die eerder geformuleerd werden.

We zullen hierover op korte termijn verder communiceren. Zie ook onze facebookpagina "Verenigde Straten Dampoortwijk"

wijkmobiliteitsplan2.jpg

Verenigde Straten Dampoortwijk

Een geslaagde actie "Kom uit uw kot voor uw woonstraat!" op zaterdag 19 juni!

2021-06-22 20:29:00

Hartelijk dank aan iedereen die zaterdag deel heeft genomen aan onze actie!

De actie is meer dan geslaagd en dit was zonder jullie steun niet mogelijk geweest!

De petitie is overhandigd en onze eisen zijn duidelijk doorgegeven.

We blijven ons inzetten voor een beter mobiliteitsplan voor de hele Dampoortwijk! Deze petitie blijft dan ook lopen tot er een beter plan is.

AVS maakte ook deze mooie reportage: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=jTzjV8Cj4kY...

Heb je zelf nog foto's en sfeerbeelden? Deel ze dan gerust! Dat kan op onze facebookpagina (https://www.facebook.com/Verenigde-Straten-Dampoortwijk-109313031266538) of mail de foto´s naar verenigde.straten.damoortwijk@gmail.com en laat weten of we je foto mogen publiceren op de website en/of facebook.

Verenigde Straten Dampoortwijk

Kom uit uw kot voor uw woonstraat!

2021-06-08 14:23:20
Bedankt om de petitie te ondertekenen!

Het is nu tijd om UIT uw kot te komen, want de leefbaarheid van de Dampoortwijk staat op spel.

Stel je voor dat je woonstraat écht rustig was?

Zet u op zaterdag 19 juni, tussen 16u en 17u, op de stoep voor uw huis en doe wat je graag zou doen in een héél rustige woonstraat: een koffietje drinken, een koekske delen met de buren, uw klein mannen laten krijten op de trottoir, een boekske lezen of een breiwerk oppakken.

Die dag fietsen wij van de Verenigde Straten voor de Dampoortwijk tussen 16u en 17u voorbij om naar u te zwaaien.

Door uw massale aanwezigheid, op den dorpel, zet u onze gemeenschappelijke eis kracht bij, voor veilige en leefbare woonstraten in onze wijk!

We starten in de Adolf Baeyensstraat en eindigen aan de Jan Delvinlaan ter hoogte van de Wolterslaan, waar wij onze petitie zullen afgeven aan de Stad Gent.

Meer weten? Surf naar Kom uit uw kot voor uw woonstraat!.

Like en/of volg ook onze facebookpagina Verenigde Straten Dampoortwijk.

foto18.jpg

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.