Voorkomen van huisvesting arbeidsmigranten Industrieweg Stramproy

Neem contact op met de schrijver van de petitie

reactie gemeente op de petitie dd 1 juli 2019

2019-07-02 20:14:27

Beste petitieondertekenaar,

Het college van B & W van Weert heeft vandaag, 1,5 maand na het indienen van de petitie, per brief gereageerd op onze vraag wat ze met de petitie tegen de huisvesting van arbeidsmigranten in Stramproy gaan doen.

De reactie van zo'n 2000 mensen wordt als volgt samengevat:

'De zorgpunten die de ondertekenaars uit Stramproy uiten, hebben met name betrekking op het aantal mensen / de locatie, waardedaling, overlast, veiligheid, leefklimaat en procedure.'

De oplossing die het college aandraagt is de volgende:

'Wij merken op dat overlast wordt voorkomen en de veiligheid en het leefklimaat worden geborgd, door goed beheer.'

Het college moet de uiteindelijke toetsing van de vergunning nog uitvoeren. Nemen ze hier echter een voorschot op het verwerpen van onze bezwaren tegen het verlenen van de vergunning vanwege aantasting van het woon- en leefklimaat?

204 migranten gehuisvest in een gebouw met minimale voorzieningen, op kamers van 4 of 5 personen, die bovendien in ploegen werken. De gevolgen zijn niet enkel te voorkomen door goed beheer! Goed beheer of niet, de lasten zullen voor omwonenden en het dorp zijn. Enfin, jullie zullen het hierover met ons eens zijn.

Lees hier de volledige brief van de gemeente.

Voor jullie informatie:

De datum voor het verlenen van de vergunning is uitgesteld naar half augustus. Men heeft de ondernemer meer tijd gegeven om de benodigde informatie, die ten tijde van de deadline op 20 mei niet compleet was, alsnog in te leveren (o.a. en akoestisch rapport). De vergunning wordt vervolgens nog door het college getoetst.
Hierin wordt nog gekekeken naar:

Industriezonering 4.1 van de Weert groep (verzinkerij).
Aanwezigheid van ca  2000 geiten in de directen nabijheid.
Aanwezigheid van asbest en de noodzakelijk sanering hiervan.
Aantasting van het woon- en leefklimaat.

Mocht het college de vergunning gaan verlenen en daar ziet het helaas wel naar uit, dan gaan we de juridische weg bewandelen.

De strijd is nog niet gestreden!

Buurtcomité Industrieweg Stramproy

2019-07-02 20:11:58

2019-07-02 20:06:58

Aanbieden petititie aan Gemeenteraad Weert

2019-05-14 07:18:35

Goede morgen,

Morgen 15 mei gaan we als omwonenden met zoveel mogelijk dorpsgenoten de petitie aanbieden aan de Weerter Gemeenteraad. U leeft met ons mee en heeft de petitie ondertekend. Dank hiervoor.

U kunt ons verder steunen door samen met ons de stem van Stramproy te laten horen. Bezoek samen met ons de commissievergadering die als thema heeft de vestiging van arbeidsmigranten in Weert. We gaan in deze commissievergadering inspreken en samen met de dorpsraad onze argumenten nogmaals aan de aanwezige raadsleden overbrengen.

We vertrekken per fiets om 18.30 bij het WBM gebouw op de Industrieweg in Stramproy
We verzamelen tussen 19.00 uur en 19.15 uur bij de ingang van het stadhuis.
De commissievergadering start om 19.30 uur.

Uw steun is hard nodig!

Graag tot morgen
Omwonenden Industrieweg Stramproy

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.