WIJ WILLEN ZWEMMEN IN DE DAMSE VAART !

ZWEMMEN IN DE DAMSE VAART!

In afwachting van saneringswerken in de Langerei dienen de Langerei Zwemmers tijdelijk uit te wijken naar een andere locatie.

Samen met de Sportdienst van de stad Brugge en andere betrokken partijen werd geopteerd voor de Damse Vaart.Er werd een overeenkomst gemaakt met de uitbater van de Lamme Goedzak om enkel te zwemmen op drie vaste avonden tussen 18u en 21u en zeker niet tijdens de vaaruren van de boot.Ook andere faciliteiten zijn voorzien: kleedkamers, veilige in- en uitstapplaatsen, een eigen reddingsdienst.

Helaas besliste het WenZ (Waterwegen en Zeekanaal), beheerder van de Damse Vaart, daar anders over. Ook al wordt er enkel gezwommen na sluitingstijd van de enige boot op de Damse Vaart, blijkt zijn aanwezigheid een groot probleem. Het scheepvaartreglement zegt immers dat er niet gezwommen mag worden in bevaarbare waterlopen.

Vindt u dat op deze regel een uitzondering mag gemaakt worden in bepaalde weloverwogen gevallen en vind u ook dat er gezwommen moet kunnen worden op vaste tijdstippen in de Damse Vaart teken dan deze petitie.Misschien kunnen we hiermee het tij doen keren.

Alvast bedankt voor jullie steun.De Langerei Zwemmers-Brugge