Wij willen een Vlaamse Dierenombudsdienst !

Omdat wij vaststellen dat nu de situatie in Vlaanderen wel zeer onrechtvaardig is voor de dienstverlening aan dieren en mensen die er mee te maken hebben. Er zijn de gelukkigen die al mogen rekenen op goed opgeleide stedelijke politie (DIERENPOLITIE) die deze taken ivm dierenproblematiek ernstig neemt en goed oplost, zoals in Limburg. Maar dat is zeker NIET OVERAL IN ALLE STEDEN zo. Dit hangt af van de plaatselijke wil bij het stadsbestuur.

Ook zijn er problemen die niet opgelost geraken, zelfs de directeur van Dierenwelzijn Vlaanderen zegt dat het 'vechten tegen windmolens' is! Vanuit het kabinet Dierenwelzijn  krijgen we enkel bericht dat alles optimaal functioneert met de beste wetgeving en dierenbescherming die men kan dromen. In realiteit schiet er veel tekort: kijk maar naar de nertsenkwekerijen/ bontfabrieken, slechte hondenfabrieken, slechte dierenasielen.We kunnen ons niet neerleggen bij slechte dienstverlening en bestuur waardoor Dierenwelzijn hier als een hopeloze zaak beschreven wordt!

Omdat wij niet langer akkoord gaan met deze ongelijkheid in dienstverlening over gans grondgebied van Vlaanderen, hebben wij een voorstel: een ombudsdienst die enkel werkt voor zaken ivm dierenproblemen.

Daarom ijveren wij voor een ONAFHANKELIJKE DIENST, een ombudsdienst die erop toeziet dat zulke zaken van begin tot einde gevolgd worden en tenslotte een goed einde kennen. Niet zoals nu: ombudsdienst stad die zegt: je moet naar de inspectie Vlaanderen met klachten over dierenwelzijn. Waarom is er dan een schepen van dierenwelzijn in het stadsbestuur? Als je dan klachten hebt over de Inspectie Vlaanderen moet je naar de ombudsdienst van het Vlaams parlement, en deze werkt dan nog met twee lijnen! Zo geraken zulke zaken nooit opgelost.

DAAROM WILLEN WIJ EEN VLAAMSE DIERENOMBUDSDIENST!

In te dienen bij de Minister-President van Vlaanderen, Bourgeois G. of de volgende :) Hopelijk met meer positieve reactie dan bij minister van Dierenwelzijn Weyts , B.

(Bedankt aan alle ondertekenaars en delers van onze petitie)

getekend: Eigenaar van facebookpagina: Petitie Dierenpolitie Vlaanderen