Wetsvoorstel om polygraaf testen te verplichten bij zedendelicten.

Beste mensen,

Ik wil graag een wetsvoorstel doen waarbij een polygraaftest (leugendetectortest) verplicht wordt bij zedendelicten.

Uit eigen ervaring weet ik hoe het is om slachtoffer te zijn van incest. Het taboe er omheen, de hele familie die uit elkaar valt en ondanks dat mijn vader (de dader) had toegegeven voor zijn dood, bleef er in de familie en omgeving altijd nog de vraag of hij het wel echt had gedaan, het was immers zo'n rustige en aardige man.

Maar ondertussen was mijn leven al verwoest, ik heb nooit een vader gekend tot mijn 7e en toen hij in mijn leven kwam, was ik gelijk materiaal voor incest, manipulatie en mishandeling op elk vlak dan ook. Niemand van mijn vaders zijn kant hield contact, op mijn 11e toen ik het vertelde, werd er naar mij gekeken en ik werd door de hele familie van zijn kant afgestoten.

Mijn vader werd ondanks zijn bekentenis alsnog als slachtoffer behandeld door zijn familie en omgeving. Sommige zagen hem gelukkig wel als dader, maar die liepen hooguit met een boog om hem heen. En nog tot de dag van vandaag zullen er mensen zijn die twijfelen aan mijn verhaal want hij had vast onder druk toegegeven, volgens zijn familie. En over de doden mogen we niet slecht praten.

Nu heb ik nog 1000 verhalen waaronder een paar van mijzelf, maar die zijn niet relevant.

Wat voor mij relevant is, is dat er iemand in mijn familie is die aan een naaste heeft gezeten toen ze nog maar 6 was.

Deze persoon ontkent en bluft zelfs met: als dat allemaal zo is, dan doe je toch lekker een aangifte?" Ja , natuurlijk roept hij dit, het is immers 10 jaar geleden. Het is zijn woord tegen die van een meisje die toen nog maar 6 was. Er is "geen bewijs".

Of toch wel?? Ik wil een wetsvoorstel doen, waarin het gebruik van polygraaf testen verplicht worden bij de daders en indien de omstandigheden en leeftijd het toelaat ook bij de slachtoffers.

Door beide partijen te testen, is er extra bewijs zodra 1 liegt en 1 de waarheid spreekt.

Nu zijn er meerdere methodes om een polygraaftest af te nemen, ik ben nog bezig om alles uit te zoeken ; welke voorwaarden en methodes er volgens de wet accepteerbaar zijn.

Alle hulp met advies, wetgevingen in andere landen of overige hulp is welkom.

Het is tijd dat het slachtoffer geloofd word, al is het na 50 jaar, taboes moeten doorbroken worden en daders die er mee denken weg te komen, hele familie daardoor uit elkaar rukken, moeten alsnog door de mangel. Naast een polygraaftest kunnen ook psychologen observeren.

csm_Leugendetector_Shutterstock_5a9f31f853.jpg

De waarheid achterhaalt het wel    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik De waarheid achterhaalt het wel om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.