Meer voorlichting/weerbaarheidstrainingen op scholen

Wij zijn “Save.All.Kids”.
Wij zijn tegen de partij van de PNVD en tegen seksueel misbruik van kinderen.
‘Save.All.Kids” komt op voor de kinderen die niet voor zichzelf kunnen opkomen !

Wij willen hogere straffen voor elke vorm van misbruik dat gelinkt kan worden aan pedofilie of seksueel misbruik van kinderen.

Daarnaast zijn wij een petitie gestart voor (verplichte) voorlichting op scholen vanaf groep 6 van de basisschool, maar ook de eerste klassen van de middelbare school. Hierbij kan je denken aan weerbaarheidstrainingen/-cursussen en voorlichting over seksueel misbruik en wat je kan doen wanneer je als minderjarige door een volwassene seksueel wordt benaderd. Ook moet hierbij aandacht worden besteed aan de vormen waarin die seksuele toenadering door volwassenen wordt gezocht. Speciale aandacht moet hierbij worden besteed aan het misbruik van social media in de meest brede zin, Niet alleen facebook, instagram, snapchat en dergelijke, maar ook ongecontroleerde communicatie via spelcomputers, apps en verschillende platforms.

Kortom: er zal veel meer aandacht moeten worden besteed aan het onderwerp om zover te komen dat kinderen zich hierover durven uit te spreken en aan hen het besef door te geven dat zij dit nooit normaal hoeven te vinden. Er zal er veel meer verplichte voorlichting moeten worden gegeven over hoe seksueel misbruik zich kan manifesteren, waar je op kan letten en wie je kan informeren wanneer zich iets voor doet dat je niet vertrouwd. Door hieraan (verplicht) aandacht te besteden op scholen hoopt “Save.All.Kids” het onderwerp kindermisbruik uit de taboesfeer te halen, zodat elk kind zich durft uit te spreken zonder zich hiervoor te hoeven schamen. De wetenschap dat de ander fout is, en niet het kind, zorgt er dan hopelijk voor dat seksueel misbruik aan het licht komt en kinderen zich ook daadwerkelijk gesteund voelen.

Daarom vraag ik jullie om je allemaal uit te spreken voor een betere voorlichting !!

Samen zijn wij sterker en samen kunnen we dit voor elkaar krijgen.

Stop met het lentekriebels project waarbij seksuele voorlichting wordt gegeven vanaf groep 1. Maak hiervoor een aangepaste voorlichting en signalenkaart en start met gerichte voorlichting vanaf groep 6!

Door te ondertekenen, machtig ik Save.All.Kids om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.