Veerdienst tijdens afsluiting Heinenoordtunnel

Rijkswaterstaat vindt ontsluiting Hoeksche Waard via veerdienst tijdens sluiting Heinenoordtunnel niet belangrijk.

Vanaf februari 2023 tot eind 2024 wordt de Heinenoordtunnel gerenoveerd, met gedurende meerdere dagen gehele of gedeeltelijke afsluitingen van de tunnel. Hinder bij het gebruik van onze veerdienst is hierbij onvermijdelijk omdat de werkzaamheden en bijbehorende afsluitingen tot grotere verkeersstromen over de veerdienst zullen leiden.

In tegenstelling tot de Kiltunnel richting Dordrecht heeft na langdurig overleg Rijkswaterstaat alsnog besloten Veer Hekelingen – Nieuw-Beijerland niet voor al het verkeer tolvrij te maken tijdens de afsluitingen.

Tijdens de werkzaamheden en afsluitingen vaart het veer de reguliere dienst, dagelijks van 5:30 tot 23:00 uur.

Door middel van ondertekening van deze petitie willen we bereiken dat de veerdienst tijdens de algehele afsluitingen van de tunnel 's nachts wel blijft varen.

Door te ondertekenen, machtig ik Bert de Puij om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.