Tegemoetkoming studenten

Een mooi initiatief, de halvering van collegegeld voor de studenten van het komende studiejaar. Een maatregel die het tekort aan lesaanbod van de huidige COVID situatie compenseert.
Een mooi initiatief voor de studenten van het komende studiejaar… Maar hoe zit het met de studenten van dit jaar? De studenten die dit jaar afstuderen? Zij komen niet in aanspraak tot de halvering van collegegeld. Maar ook zij hebben geleden onder de tekorten binnen het onderwijs.

Het afgelopen schooljaar is er bepaald dat studenten die door de onderwijsarme COVID situatie een studievertraging opgelopen hebben, recht hebben op een tegemoetkoming.
Wederom een prachtig initiatief, maar hoe zit het met de studenten die er in de huidige onderwijssituaties zélf voor hebben gezorgd dat zij het hoofd boven water hebben kunnen houden? Studenten die samen met opleidingen en externe stagelocaties hebben gekeken naar de mogelijkheden die zij hadden en deze strijd aangegaan zijn.

Zijn dit niet de kwaliteiten die wij zoeken in onze nieuwe generatie? Willen wij deze veerkrachtige, hard werkende studenten niet hebben en vieren binnen onze maatschappij?

Hoe is het mogelijk dat wij de nieuwe generatie verpleegkundigen, engineers of leerkrachten willen laten zien dat zij er toe doen, wanneer we hen meermaals wegcijferen?

Vindt u dat de nieuwe generatie het waard is? Laat dit zien en steun hen door deze petitie te ondertekenen.

Door te ondertekenen, machtig ik Jolyne Rietmeijer om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.