Subsidies vrijmaken voor de wachtlijsten in de zorg

Wij zijn 5 laatstejaars studenten Toegepaste Jeugdcriminologie aan Karel de Grote hogeschool in Antwerpen en willen verandering brengen aan de lange wachtlijsten in de zorg.

Wij zijn verontwaardigd dat er nog steeds een groot probleem heerst rond de lange wachtlijsten voor jongeren die een geschikte plek zoeken. Vanuit ons onderzoek wordt er een actie op poten gezet om deze problematiek aan te pakken. U kan een bijdrage leveren door deze petitie in te vullen waarvoor hartelijk dank.

Om die reden sturen wij een brief naar het Vlaams Parlement en naar Vice-eersteminister en minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid Frank Vandenbroecke. We zullen ook een brief sturen naar Wouter Beke, Vlaams minister van Welzijn, Gezin, Volksgezondheid en armoedebestrijding.

De enigste manier om verandering te zien is door actie, we zien dat er al te lang niets veranderd aan de wachtlijsten terwijl hier dringend verandering in moet komen. De wachtlijsten worden als maar langer, dit zorgt ervoor dat er momenteel wel 20.000 mensen wachten op zorg. Wij zijn van mening dat elke persoon recht heeft op hulp waar nodig. Dat er niet genoeg geld is voor de wachtlijsten vinden wij zeer verontrustend.

Door deze petitie te ondertekenen kunnen jullie ons en veel andere mensen helpen om dit probleem aan te pakken. Wij willen een verschil maken voor de mensen die al lang op zorg aan het wachten zijn en hun een stem geven.

Door te ondertekenen geef ik Seppe Van Damme toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.