Schooltje Neigem moet open blijven!

Ons schooltje moet verdwijnen! Nog... 1 schooljaar en dan zal op 30 juni de schoolbel voor de laatste keer rinkelen. Gewoon verschrikkelijk. En het ergste is, dat wij als ouders, gewoon voor een voldongen feit werden gezet. Door een éénzijdige beslissing van de directie van VBM gaat er een stukje Neigemse geschiedenis, zomaar verloren. Want hoevelen onder jullie zijn hier niet naar school geweest!? En waarschijnlijk ook jullie kinderen en kleinkinderen. En met het verdwijnen van de school valt misschien ook wel het verenigingsleven stil in ons dorp. Wat met de leegstand van het gebouw? Gaat het bisdom dit nog willen houden, enkel voor de parochiale werking? Of zal het einde van het schooltje ook het einde betekenen van onze parochiezaal?
Voor de directie en het schoolbestuur zijn enkel de cijfers belangrijk. Maar wat met de kwaliteit van onderwijs in deze klasjes? De kindjes zijn er het hart van in dat hun schooltje moet sluiten.
Het sluiten van deze school betekent ook overvolle klassen op de hoofdschool en ook een leerlingenstop. Begrijpen wie begrijpen kan. Maar ja, die cijfers zijn belangrijker dan al onze argumenten.
Lieve mensen allemaal, toon jullie warm hart voor ons schooltje en voor zijn superlieve leerkrachten en onderteken massaal deze petitie om jullie ongenoegen te uiten.

Ook massaal liken en delen, aub, in Neigem en ver daarbuiten.
Eén voor allen, allen voor Neigem-schooltje.