Petitie tegen Nieuwe verkavelingsaanvraag Eppegem

Petitie tegen Nieuwe verkavelingsaanvraag Eppegem :

Beste Buurtbewoners,

Zoals de meesten onder jullie al wel gehoord of gelezen hebben, heeft een projectontwikkelaar plannen ingediend voor een nieuwe verkaveling tussen en achter café de Richelieu en de apotheek op de Brusselsesteenweg.

Deze verkaveling op zich zou geen probleem zijn indien deze volgens de oorspronkelijke plannen zou doorgaan als uitbreiding van de verkaveling “Kleine Warande” en het enkel over bouwen van normale gezinswoningen zou gaan.
Spijtig genoeg is dit niet het geval en gaat het hier over “hoogbouw” van 4 verdiepingen (waar voorheen max 3 verdiepingen zoals de apotheek ) en aangrenzend en in een woonwijk omringd met laagbouwwoningen.
Zoals gevreesd, gebeurt dit na een “stille” aanpassing van het RUP een paar jaar geleden. Het was dus voorspelbaar dat dit ontwikkelaars zou inspireren tot megalomane bouwprojecten in onze landelijke gemeente.

Waar gaat het over:
Er is een omgevingsvergunning aangevraagd voor een project met 5 appartementsblokken van 4 verdiepingen waarin 28 appartementen . 1 blok met 5 appartementen komt langs de Brusselsesteenweg . De andere 4 blokken komen hier achter aansluitend aan de woonwijk van de Paardenstraat en achter de apotheek.
Deze 5 blokken met 28 appartementen en dus zeker 50 extra auto’s worden volledig aangesloten op de Paardenstraat evenals alle nutsvoorzieningen, riolering (welke nu reeds problematisch zijn).
Het hoeft geen betoog dat de hinder en de druk op de leef kwaliteit van deze woonwijk en omliggende straten onaanvaardbare vormen gaat aannemen.
Daar de gemeente rondom de dorpskern overal eenrichtingsverkeer heeft ingevoerd zal dit ook voelbaar zijn aan de omringende staten, Kreupelstraat, Stijn Streuvelslaan, Schranslaan, Warandeweg , Beekstraat , …
Men wil alles “verkeersluw en snelheid remmend” maken … ????
Waarom dan geen toegang langs Brusselsesteenweg?
Zo houd men alle straten en zekers een doodlopende speelstraat zoals de Paardenstraat autoluw .
Daarom deze oproep  om:

1)     Een individueel en groepsbezwaarschrift in te dienen . Het bezwaarschrift kan in het gemeentehuis afgeleverd worden tot en met 13 April 2023 Maar u kunt het ook online indienen via https://www.omgevingsloket.be (Gemeente Zemst– Projectnaam Verkaveling Quup Invest/Color Projects - Paardenstr./Brusselsesteenweg, Eppegem -  Projectnummer OMV/2022/00337

2)     Teken mee deze petitie en proberen we zo te vermijden dat Eppegem zijn landelijk karakter helemaal verliest en als aansluiting bij Vilvoorde een voorstad van Brussel wordt.

Dank bij voorbaat.

Actiecomitee Paardenstraat    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Actiecomitee Paardenstraat om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.