Onteigening Weide therapie paarden.

Zonder enig overleg heeft de gemeente Herk de Stad besloten om 25% van mijn weides te onteigenen. Het doel is de aanleg van bufferbekkens voor dewateroverlast in de Amandinaweg. Dit zonder rekening te houden met de gevolgen voor alle kinderen en volwassenen die hier hulp krijgen van de paarden. De fruitboeren en grootgrondbezitters met percelen vlakbij worden niet onteigend. Ze hebben connecties in de politiek blijkbaar.

Ik ben een alleenstaande mama die iets wil betekenen voor diegenen die zich misbegrepen voelen in deze maatschappij.

Fruit telen is blijkbaar veel waardevoller voor de maatschappij dan hulp bieden aan kinderen met autisme of ADHD.

Laten we dan maar met zijn allen wafels verkopen voor Rode Neuzen dag. Zo hypocriet.

Deze onteigening betekent dat ik over onvoldoende weide beschik en dus twee therapiepaarden moet verkopen. Een vreselijke beslissing.

Teken alsjeblieft deze petitie indien je vindt dat de politici deze onrechtvaardige praktijken niet zomaar kunnnen nemen zonder rekening te houden met de impact die dat heeft op een eerlijke werkmens.

Inzet en hulp bieden voor kinderen met ‘een etiketje’ is meer dan ooit broodnodig.

Alvast een dikke dankjewel van onze therapiepaarden die elke dag het beste geven van zichzelf.7B92A2B7-D2E2-44AE-883F-5DA9BC9453B0.jpeg

Veerle Van Espen hippotherapeut bij Kleine Kruishoeve    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Veerle Van Espen hippotherapeut bij Kleine Kruishoeve om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.