NEEN tegen onverantwoord beleid tegen zwerfkatten Lierde

OPGEPAST dierenliefhebbers van gemeente Lierde en omstreken!!

Het gemeentebestuur van Lierde heeft beslist om na klacht van enkele inwoners, om kooien te plaatsen om katten (huiskatten en zwerfkatten) te vangen. Dit is in samenwerking met RATO (ONGEDIERTEBESTRIJDING!!!!!). De katten worden dan gewoonweg gedumpt in het kattenasiel van Ninove, nadien ligt het lot van de katten in handen van de goodwill van het asiel.

Kitana vzw werd opgericht om de katten in Lierde een beter uitzicht te geven. Zij vangen de katten, steriliseren ze en plaatsen ze terug in hun habitat. Het weghalen van zwerfkatten lost immers de problemen niet op. Elke kat verdedigt immers zijn territorium en wanneer men deze weghaalt, komen er andere in de plaats.
Wilde katten kunnen ook zomaar niet in huis genomen worden, zij hebben dus geen kans op overleven.
De kans dat u huiskat ook ineens verdwijnt word wel heel reëel.

In plaats van met hen en het dierenasiel in Ninove samen te werken, heeft het gemeentebestuur beslist om beroep te doen op Rato. Zij zien katten als ongedierte.

Het stadsbestuur heeft niet eens de moeite gedaan om zijn inwoners hierover te informeren laat staan, hun te vragen of ze hiermee akkoord zijn. In plaats hiervan, proberen zij dit stil te houden, er worden enkel borden geplaatst in de straat waar een kooi komt te staan.
Iedereen weet dat een kat verder loopt dan zijn eigen straat.
Wij hebben geen flyer ontvangen, we zijn hier eigenlijk perongeluk op uitgekomen.

Wij vragen aan iedereen om onze petitie te tekenen en de katten te redden van onnodig leed!