Stop Benchmark met ROM

Quoted post

Kees Geelen
Gast

#1

2017-05-05 17:13

Beste Menno Oosterhoff, Zelf ben ik Bedrijfsarts, directeur Bedrijfsartsengroep en partner van een GZ psycholoog. Samen hebben wij je actie van harte gesteund en verspreid. Blij dat iemand het voortouw neemt. In deze heb ik echter een ander advies: Zorg voor media aandacht, maar laat de bal bij de Autoriteit Persoonsgegevens liggen. Ik heb ervaring met hen in de zin dat ik van nabij, bij een van onze klanten (veel in het nieuws geweest, Abrona) gezien heb hoe men werkt. Ik vertrouw er op dat men dit aanpakt. Als jij zelf een procedure start, dan interfereer je daarmee. Ik verwacht zelfs dat de rechter zal verwijzen naar het lopende AP onderzoek. Kortom ik snap het en steun het moreel maar adviseer je geld beter te gebruiken. Winnaars hier zijn zeker de juristen, maar verder vrees ik weinig toegevoegde waarde.

Ter info: Een andere organisatie, Volandis, verwerkt persoonsgegevens van medewerkers in de bouw en gaat ook met "pseudonimisatie" werken. Het betreft hier ook medische gegevens, maar van een periodieke keuring. Wil je meer weten? ik ben bereikbaar via 06-52431907 en uiteraard cgeelen@bedrijfsartsengroep.nl

Reacties

Menno Oosterhoff

#9 Re:

2017-07-05 15:36:15

#1: Kees Geelen -  

 excuses voor de late reactie. Om diverse redenen is er toch gekozen voor een kort geding. Ik begreep dat dat toch voordelen heeft en vertrouw in deze maar op de juridische adviseurs.