Master-basispsychologen bijten op een houtje: MSc in de Psychologie zonder BIG-reg. is niets waard!

Quoted post


Gast

#7

2016-03-18 16:50

Wij hebben een dochter die psychologie studeert. Zien graag dat deze studie niet voor niets is.

Reacties

Pakkenproletariaat

#20 Re:

2016-03-21 07:46:29

#7: -  

 Tja, hoe wil je dat oplossen. Na een zwaar gesubsidieerde studie een leven lang in zwaar gesubsidieerde banen werken? Ik neem aan dat uw dochter deze studie is gaan doen omdat het vak haar zo interessant lijkt. Zo ging ik ooit filosofie studeren. Ik heb het altijd alleen aan mijzelf geweten dat ik daarna jaren werkloos was. Je kunt niet verwachten dat de overheid werk maakt (met belastinggeld) bij de opleiding die je leuk vindt. Je kunt het ook niet van de belastingbetaler vragen om dat geld op te hoesten.

Voor alfa's liggen op dit moment de grootste tekorten in het voortgezet onderwijs: duits, frans, wiskunde, Nederlands. Het is niet zo'n gekke strategie om een tweede studie 'voor de baan' te doen en de psychologiestudie als een mooie plus erbij te doen. Na een paar jaar werkervaring komen er dan vanzelf kansen om iets met de studie van de eerste voorkeur te doen.

Voor inzicht in 'waar nu naar gezocht wordt', zie www.freelance.nl Geeft aardig beeld van de sectoren waar meer werk dan werkzoekenden zijn.