Houd de Nieuwe Doelen open!

Quoted post


Gast

#5

2015-02-11 12:53

Wat ik niet zo begrijp is dat de subsidie dacht ik zo'n met 86.000 euro verminderd wordt. Maar de achterstand schijnt veel groter te zijn. dus met alleen het behouden van de verwachte subsidie kom je er ook niet. De exploitatie van de Nieuwe Doelen zal dus ook anders aangepakt moeten worden.

Bedrijfsfeesten, overige evenementen, langere openingstijden omtrent voorstellingen. Ik noem maar een paar dingen. Een club van donateurs die jaarlijks ieder 25 euro doneren.

 

Reacties

Ivo van Willigen

#35 Re:

2015-02-11 15:57:56

#5: -  

 Om je even wat meer kennis te geven:

Bedrijfsfeesten doen ze al een aantal jaar, maar door de crisis geven bedrijven daar ook minder aan uit.

Club van donateurs (toneelmeesters) is sinds dit lopende seizoen opgericht

De openingstijden zijn al vrij ruim, na de voorstelling blijft het theatercafé een aantal uur open. Afhankelijk van de drukke de ene keer langer dan de andere keer.

De subsidie is met meer dan € 86.000 gedaalt. In 2013 was het nog € 650.000 en het zou tot 2016 ieder jaar met € 100.000 worden afgebouwd. Echter hebben ze in 2015 slechts € 364.000 toegewezen gekregen waar € 450.000 verwacht werd. Dus ten opzicht van het jaar daarvoor is het met ruim € 186.000 gedaald. Zo'n bezuiniging is niet snel op te vangen, zeker niet met een product als "cultuur".  

Er kan nog wel wat veranderen aan de explotatie, dat is een ding wat zeker is, maar De Nieuwe Doelen heeft al heel veel stappen in de goede richting gezet. 

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-02-11 17:39:16