Geen kerk!

Quoted post

Blije Nellesteinbewoner

#57 Maar wat dan?

2014-11-22 21:25

Zo'n kerk in de wijk lijkt me geen goed idee. Er zal niemand van de wijk daar naar toe gaan, dus voor de wijk heeft het geen toegevoegde waarde.

We hebben al een tekort aan parkeerplatsen, en vele parkeerplaatsen voor de bezoekers worden dan zelfs nog gebruikt door bewoners, omdat er ook geen plek is voor hun auto's. Dus nog minder plekken voor de bezoekers.  Als er dan nog eens zo'n kerk bij komt, hou je helemaal geen plek meer over en zullen de bewoners zelfs hun auto in andere wijken aan de andere kant van de snelweg hun auto gaan parkeren, waarmee je diegene die daar wonen dus ook weer benadeelt.

Ook zijn er dan mensen die gebracht en gehaald zullen worden door taxi's, dus dat geeft ook al veel over last. En dan heb ik het nog niet eens over de grote groepen mensen die er dan voor de deur zullen gaan staan om bij te kletsen oid.

 

Dus een kerk? Nee dat dacht ik niet. Maar ja wat moet er dan komen? Een supermarkt? Lijkt me ook niet echt handig aangezien de vorige supers niet echt veel klandizie hadden, maar ok stel er komt een Deen of Ah of zo iets, (een super met normale spullen) dan blijft dat niet onopgemerkt, en zullen er ook mensen van andere wijken heen komen met auto, dus alweer een parkeer probleem. Denk dat dat eigenlijk nog wel mee gaat vallen, maar toch. Bovendien we hebben in de wijk een SRV wagen rondrijden die het nodige verkoopt.

Blijft over een buurthuis. Dat is waar we behoefte aan hebben in de wijk. Een plek waar we elkaar kunnen leren kennen en bijpraten, kaarten of iets anders leuks met elkaar kunnen doen. Moet er natuurlijk wel wat vaker iemand aanwezig zijn dan in het vorige buurthuis, want die was ook heel vaak gesloten.

 

Kortom: tegen een kerk, maar voor een buurthuis.

Reacties

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-11-24 10:19:34



Gast

#59 Waar is dan die SRV-wagen, niet op Liendenhof in ieder geval. Is hier in geen jaren meer geweest.

2014-11-24 10:22:14