Middelburg Geen asielzoekerscentrum op het Swerf-Rust terrein

Quoted post

Jet

#117

2014-07-17 17:40

Ik zie veel boze reacties hier. :(
Het moge toch wel duidelijk zijn dat dit een petitie is tegen de lokatie waar de gemeente deze asielzoekers wil huisvesten?
Ik vind het een prachtig idee dat onze mooie gemeente deze mensen graag wil helpen.
Echter is Swerf-Rust hiervoor niet de geschikte plaats! Ten eerste is het pand veel te klein voor het aantal asielzoekers, ten tweede is het gebouw erg brandgevaarlijk en ten derde zal dit de wijk overbelasten. Dit laatste niet eens vanwege de criminaliteit!
Ik heb bewust gekozen om in deze wijk te gaan wonen vanwege de rust en omdat het een nette wijk is. En ik denk dat het ons allemaal van belang blijft dat de wijk toegankelijk en veilig is. Met ruim 300 asielzoekers erbij, lijkt mij dit niet te waarborgen.

Ik ben voor opvang van asielzoekers, maar dan wel op een geschikte lokatie!

Reacties

Ano

#120 Re:

2014-07-17 20:08:16

#117: Jet -


"Ik vind het een prachtig idee dat onze mooie gemeente deze mensen graag wil helpen. Echter is Swerf-Rust hiervoor niet de geschikte plaats!"

Dit lees ik vaker, maar vervolgens stelt er NIEMAND een goede locatie voor. Ik lees alleen maar: "niet in een woonwijk", "breng ze onder aan de rand van de stad", of "ergens anders". Alsof het gaat om paria's die vooral niet moeten gaan meedraaien als volwaardige burgers in onze samenleving!

"Ten eerste is het pand veel te klein voor het aantal asielzoekers, ten tweede is het gebouw erg brandgevaarlijk en ten derde zal dit de wijk overbelasten. Dit laatste niet eens vanwege de criminaliteit! Ik heb bewust gekozen om in deze wijk te gaan wonen vanwege de rust en omdat het een nette wijk is. En ik denk dat het ons allemaal van belang blijft dat de wijk toegankelijk en veilig is. Met ruim 300 asielzoekers erbij, lijkt mij dit niet te waarborgen."

Je zegt dat het pand te klein is voor het aantal asielzoekers en tevens brandgevaarlijk. Ik waardeer de zorgen die je hebt om het welzijn van deze mensen. Verolgens geef je echter aan dat de komst van asielzoekers de wijk zal overbelasten. Op welke manier zie je dit voor je? Wordt het "te druk" op straat? Denk je dat het feit dat deze mensen in dezelfde winkels als jij gaan winkelen, ervoor zal zorgen dat er niet genoeg spullen voor de rest van de wijk over zullen zijn? Ik kan echt helemaal niets bedenken dat ervoor zorgt dat de wijk "overbelast" raakt. En tot slot zeg je dat je waarde hecht aan de rust, netheid, toegankelijkheid en veiligheid in de wijk. Wat wil je daarmee zeggen? Dat deze mensen zorgen voor onrust, rommel, ontoegankelijkheid en onveiligheid? Volgens mij laat dit zien dat jouw belang helemaal niet is om een geschikte plek voor deze mensen te vinden, maar vooral om deze mensen buiten jouw wijk te houden. Dump ze ergens waar ze vooral niet in contact komen met de rest van de maatschappij. Of in een andere wijk, waar dan ook, als jij er maar geen last van hebt.


Gast

#127 Re:

2014-07-18 07:43:59

#117: Jet -

Je bedoeld ,NIET BIJ MIJ IN DE BUURT !!

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-07-18 07:44:09