De Wollewei verkopen... Wie verzint zoiets?

Quoted post


Gast

#4

2013-05-28 15:21

Zucht. Komt daar eigenlijk nog volk? Ik zie meer jongeren op de straat hangen en in de ietwat louche cafés die de markt omringen. Op een gewone avond zitten er maximum een tiental jongeren in het jeugdhuis..
Iedereen heeft er waarschijnlijk mooie tijden beleefd in zijn jeugd, maar dat is, vrees ik, vergane glorie.
En daarbij, onze stad heeft de NVA verkozen, wat verwachten ze nu? Een jongeren-vriendelijk beleid?

Reacties


Gast

#6 Re:

2013-05-28 15:43:04

#4: -

Zucht 1: Abstractie maken tussen jeugdhuis en jeugdcentrum. In het jeugdcentrum is het iedere dag full house. De stedelijke jeugddienst is er gehuisvest, POT project van arktos die iedere verschillende jongeren terug op weg zet. Kinderopvang het lindeke, de grabbelpas activiteiten in de vakanties, verschillende projecten voor scholen, Digidak, ... De onderlinge uitwisseling en contacten tussen al deze organisaties is van onbetaalbare waarde. 

Zucht 2: al even niet meer in het jeugdhuis geweest vermoed ik , vergane glorie?  Er komt meer volk dan ooit en het aantal grote evenementen is ook nooit groter geweest (Laatste 100 dagen, Hert Infarct, Parknacht, Wollewei Open Air...)


Gast

#7 Re:

2013-05-28 15:51:27

#4: -

ZELFS als je het niet voor de jongeren zou doen, dan heb je nog 1001 redenen om de Wollewei niet te verkopen. Een 130 jaar oud Clarissenklooster, naar een ontwerp van provinciaal architect Pieter Jozef Taeymans, met ommuurde binnentuin, in het centrum van de stad: dat gooi je toch niet te grabbel zodat de eerste de beste projectontwikkelaar er appartementen op kan zetten?


Gast

#18 Re:

2013-05-28 22:13:11

#4: -

De "gewone" avonden zijn inderdaad niet meer even succesvol als vroeger, maar nog steeds is ook dan het jeugdhuis een veilige thuishaven voor een toch nog best grote groep jongeren. Plus de event werking van het jeugdhuis staat op een zeer hoog niveau.

bezige bert

#40 Re:

2013-05-30 11:34:33

#4: -

7 jaar geleden was ik 16, toen was de wollewei dood, hoe hard ik ook volk aanzette om naar de wollewei te gaan, het mocht niet baten. Zelfs feesjes hadden moeite om volk te lokken. Dat laatste is tegenwoordig absoluut geen probleem meer (zelfs als er 'gewoon' enkele optredens zijn, komt er al gemakkelijk 150 man) én bovendien zijn die 10-20 personen dat aan de toog zitten niet de oude zakken dat ze vroeger waren, dat is jong volk! en jong volk trekt ander jong volk aan!

terechte opmerking, maar de wollewei is wel terug aan de betere hand!