nee tegen AZC 's-Gravenpolder

Gast

/ #318

2016-06-22 12:12

Het was voor mij gisterenavond wel duidelijk. Het lijkt toch echt al beklonken te zijn. We konden even spuien, maar of daar echt iets mee gedaan wordt???

De "meneer" van het COA zat heel de tijd schijnheilig te glimlachen, die dacht ongetwijfeld: het gaat gewoon gebeuren, klets maar raak. Schandalig dat dit soort dingen gewoon kan terwijl mensen uit de buurt altijd hebben gehoord dat groen voor rood gaat, dus bouwen daar is absoluut geen sprake van! Dan lees ik net weer dat in de gemeente Tholen ze mensen op willen vangen, maar MAXIMAAL 200 mensen. Daar zijn de in/omwonenden eerst gevraagd wat ze ervan dachten en is er gekeken of er draagvlak is. En daar heeft de burgemeester/het bestuur dus wel BALLEN en zegt niet meer dan 200. Tholen heeft bijna 8000 inwoners, 's Gravenpolder iets meer 4400. 's-Heerabtskerke (waar het AZC eigenlijk gebouwd wordt) toch welgeteld 350. En dan willen ze er 500 mensen plaatsen, nee correctie misschien worden het er 300. Dit hebben ze ook allang van te voren bekonkeld. We zeggen 500 dan kunnen we altijd zeggen het worden er MAAR 300. Dan laten we zien dat we iets aan doen. Waarom kunnen daar mensen wel eerst ingelicht en gevraagd worden wat ze er van vinden. En hier niet? Daarbij klopt het verhaal van geen kanten. Want het is toch hééééééél knap dat toen het ene lapje grond niet door ging, de gemeente binnen een halve dag een ander lapje grond had, iedereeen van de gemeenteraad goed op de hoogte was van alle bijzonderheden hierover, dus zogezegd ALLEN bijeen zijn geweest en ze ook ALLEN akkoord hebben gegeven. Wij hebben andere verhalen van mensen die dus niet op de hoogte waren. Het zou fijn zijn dat de "gewone" burger ook zo snel geholpen zou worden als we iets indienen bij de gemeente. Dus we worden besodemieterd niet normaal. Zo lang het COA maar krijgt wat het wil. Hoeveel geld gaat dit inderdaad opleveren? Ik weet wel dat het COA geld genoeg heeft want als er offertes worden gedaan dan wordt daar niet naar gekeken, maar moet degene komen met wie ze natuurlijk vaak "samenwerken". Maakt niet uit dat die meer dan 3 keer zo duur zijn als de locale bedrijven. Daar gaat het geld van de burger. Geld waarmee we zo veel anderen zouden kunnen helpen: mensen die zwerver zijn of het had aan de ouderen in verzorgings en verpleeghuizen gespendeerd kunnen worden, zodat die misschien 2 keer per week mochten douchen ipv 1 keer per week of aan gezinnen die in de bijstand zitten, aan de zorgboerderijen of iets dergelijks.

Mijn conclusie: Ja, de mensen moeten geholpen worden, maar niet dit massale aantal en niet deze locatie. Er wordt gewoon een tweede 's-Heer Abtskerke bijgebouwd. Let maar op dat het er komt, want de Burgemeester/bestuur wil het natuurlijk niet in de eigen achtertuin (ondanks dat daar wel alle voorzieningen zijn)