Master-basispsychologen bijten op een houtje: MSc in de Psychologie zonder BIG-reg. is niets waard!


Gast

/ #115

2016-04-07 20:25

Ik ben op dit moment bezig met het laatste jaar van de bachelor psychologie in Groningen. Ik ben er gelukkig nu optijd achter dat ik beter iets anders kan doen voor mijn master.

Volgend jaar begin ik met een pre-master kunstmatige intelligentie van anderhalf jaar, om vervolens een master kunstmatige intelligentie te doen. Voor die pre-master krijg ik geen studiefinanciering en dat loopt dus aardig in de kosten. Als ik bij het starten van psychologie betere voorlichting over de arbeidsmarkt had gehad, dan was ik misschien gelijk met kunstmatige intelligentie gestart. Dit had me anderhalf jaar en een hoop kosten bespaard

Ik heb nog mazzel dat ik de interesse en capaciteiten heb om uit te wijken naar een studie als kunstmatige intelligentie. Mensen met weinig interesse in exacte vakken, hebben met een bachelor psychologie niet heel veel uitwijkmogelijkehden om een master te kiezen die ze nog naar een goede arbeidsmarkt leidt.
Voor de mensen die nu in hun eerste jaar psychologie zitten:
Denk er goed over na of er echt geen andere studie is die je leuk vindt, waarbij de kans op een baan groter is.
Het volgen van een goede HBO studie is ook zeker geen schande.