Master-basispsychologen bijten op een houtje: MSc in de Psychologie zonder BIG-reg. is niets waard!

Basispsycholoognr17058

/ #73

2016-03-24 22:05

Hier nog een afgestudeerde klinische psychologie MSc.. laatst weer ergens gesolliciteerd, er kwamen meer dan 370 reacties voor 2 plekken. Dan maak je weinig kans als pas afgestudeerde met alleen stage ervaring.

Ook erg jammer dat het onmogelijk is gemaakt om alsnog een 2e studie te doen. Ik heb het overwogen (eventueel in deeltijd) maar het is gewoonweg niet te betalen om een 2e studie te doen als je al een diploma behaald hebt. Dan kun je rekenen op 10.000 collegegeld per jaar (of meer). 

Nu doe ik vrijwilligerswerk en solliciteer ik, helaas tot nu toe overal afgewezen. Wellicht dat ik binnenkort bij een callcenter werk, het is helaas niet anders. Ik hoop dat de studie inderdaad aangepast wordt en er minder mensen toegelaten worden. Anders gaan nog veel mensen een glansrijke carrière in de bijstand tegemoet.

Ik adviseer huidige en aankomende psychologie  (en pedagogiek) studenten om er een 2e studie bij te doen. Zorg dat je daarmee begint voor je de psychologie studie hebt afgerond om de hoge kosten te vermijden.